Gå til innhold

Delvis ny datamaskin

Anbefalte innlegg

Heihei. PCen min har slått seg vrang, og jeg orker bare ikke mer å kaste bort tid på å fikse den. Jeg har litt penger nå, og nye deler til PCen min hadde kommet godt med.

Budsjett:

5000-7000. Planlegger ikke å bruke maskinen til de mest krevende oppgavene. Ett spill i ny og ne.

Først av alt trenger jeg ett nytt hovedkort. Sitter nå med en Intel Q6600. Kan jeg få en -bedre- prosessor til en billig penge nå om dagen, eller er Q6600 fortsatt verdt å ta vare på?

Jeg har hatt mye problemer med RAM-brikkene mine så tenker at det vil være greit med noen helt nye. 4GB er vel normen nå om dagen?

Harddiskene mine begynner å dra på åra, så føler jeg trenger nye slike også. Føler at noe rundt 1TB burde holde.

Strømforsyninga mi bør holde.

Skjermkortet mitt er et 8800GT, noe som jeg virkelig ikke aner om duger lenger eller ikke etter dagens standarer, da det siste spillet jeg spilte var TF2.

Et nytt kabinett hadde også vært kjekt, da det jeg har nå er massivt og falleferdig.

Tusen takk for oppmerksomheten, og håper jeg får et lurt svar (noe jeg alltid får på denne siden :love: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for kjapt svar. Problemet mitt er at jeg er så fryktelig utdatert på hardwarefronten. Jeg aner virkelig ikke om det er ATI eller Nvidia-kort jeg bør se etter, eller om prosessoren du postet er et godt kjøp.

Alt han postet der var gode og fremtidsrettete kjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...