Refrayin Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei, bare lurte på om noen vet hvorfor skjokolade og burs har blitt så dyrt. For 1-2 år siden kostet fks. Freia melkeskjokolade (200gr) rundt 20 kr nå koster den 28. Brus også før fikk du halv litere for 10-11 kanskje 12 + pant og 1,5 liter for 12-14 + pant. Nå koster 0,5 liter 12-14 + pant og 1,5 koster 20 kr + pant. Det har gått sakte oppover så det virker som det er noe de som selger ikke vil vi skal vite? bare forslag men lurer virkelig på det. Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Brusen skulle hvertfall opp på grunn av sukkeravgiften starten 2009. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Det er derfor jeg alltid kjøper brus på såkalte kassesalg på Coop Mega, 99 + pant, da blir det 10 kroner flasken. Endret 20. oktober 2009 av Scrim Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det er derfor jeg alltid kjøper brus på såkalte kassesalg på Coop Mega, 99 + pant, da blir det 10 kroner flasken. Et annet tips er å kjøpe fem og betale for tre på Spar Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Fordi staten har økt avgiftene, som bebeluv sier. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er ikke bare brus og sjokolade som er blitt dyrt. All mat er blitt så dyr nå. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er ikke bare brus og sjokolade som er blitt dyrt. All mat er blitt så dyr nå. Det er ikke pga avgifter fra statens side at all annen mat er blitt dyrere da, men pga den internasjonale matkrisen. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Brusen skulle hvertfall opp på grunn av sukkeravgiften starten 2009. sukkeravgiften er da ikke noe nytt mener jeg, men den hadde noen smutthull. F.eks. så slapp kvikk lunsj unna fordi det var kjeks med sjokolade, ikke sjokolade med kjeks, så mulig brus var i et lignende smutthull. Og som svar til første posten: det kalles inflasjon, krona blir mindre og mindre verdt og folk tjener mer og mer. Derfor blir ting også "dyrere". For å slenge på en personlig mening så kunne godt godteri/brus/chips osv kostet en del mer en det gjør nå, og så burde avgiften gått mot å senke prisen på frukt og grønt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det er dyrt å spise sunt i Norge, men nå begynner det å bli latterlig dyrt for snop og. Er en grunn til at jeg kjøper godteri kun når det er på tilbud om dagen. Er skjelden jeg kjøper til fullpris. Brus kjøper jeg kun i 4-pack 1,5L eller kassesalg. Jeg drakk mye 0,5L før, men prisen er jo helt latterlig nå. Drikker like gjerne vann. Billigere er det og. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 sukkeravgiften er da ikke noe nytt mener jeg, men den hadde noen smutthull. F.eks. så slapp kvikk lunsj unna fordi det var kjeks med sjokolade, ikke sjokolade med kjeks, så mulig brus var i et lignende smutthull. Sukkeravgiften er ikke noe nytt, nei, men den økte i starten av 2009. Noe som fikk Ringnes til å kaste ut alle vikarer og strammet inn skikkelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er ikke spesielt dyrt syns jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er ikke bare brus og sjokolade som er blitt dyrt. All mat er blitt så dyr nå. Og gjennomsnittsinntektene går opp kvart år. At usunn mat går opp i pris ser eg på som positivt. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei, bare lurte på om noen vet hvorfor skjokolade og burs har blitt så dyrt. For 1-2 år siden kostet fks. Freia melkeskjokolade (200gr) rundt 20 kr nå koster den 28. Brus også før fikk du halv litere for 10-11 kanskje 12 + pant og 1,5 liter for 12-14 + pant. Nå koster 0,5 liter 12-14 + pant og 1,5 koster 20 kr + pant. Det har gått sakte oppover så det virker som det er noe de som selger ikke vil vi skal vite? bare forslag men lurer virkelig på det. Takk for svar på forhånd. Halvlitere kan kjøpes i automater for 12 kroner blank. Ellers ser eg ikkje noko problem. Det er berre dyrt for dei med lite penger, og det er jo eigentleg like greit. Er ikkje akkurat det sunnaste ein kan drikke/ete. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis det er sukkeravgift som gjør at brusen er blitt så dyr, hvorfor koster sukkerfri brus like mye som brus med sukker? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Butikken vill ikke prise lettbrusen billigere. Bare sjekk på Farris. Den koster rett over ti kroner bare. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Butikkene tjener mer på det, så jeg skjønner dem godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå