Gå til innhold

Noisecontroll kabinetter og varme

Anbefalte innlegg

Har snakket med noen som på det sterkeste fraråder bruk av noisecontroll kabinetter siden de blir som et varmeskap.

De vil fungere til vanlig bruk men skal du spille, gjøre video redigering eller annet cpu intensive oppgaver vil det bli alt for varmt, sier han.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe NC2016 sammen med magic-vent , men er nå litt i tvil.

Har tenkt til å ha en P4 2.8 eller 3.0 Ghz og et ati 9800 pro kort

Vil anta at de utvikler en del varme.

Videre bør jeg vel ha 2 eller 3? Kabinettvifter,, tenkte da på 12 Db fra papst. (må en da skjære vekk magicfleece)?

Men hva er deres erfaring med noisecontroll og varme?

Er jo greit å ha stille maskin men ikke slik at den klikker pga for mye varme.

Vil jeg i praksis merke stor forskjell på 2 * 12 db og 2 * 19 db vifter fra papst når det gjelder lyd og luftgjennomstrømming i kabinettet?

Så for å oppsummere, bør jeg gå for et annet kabinett pga for høy varme og eventuelt hvilke type kabinett vifte bør jeg velge.

Med vennlig hilsen

Wiking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinetter med støydempematter montert vil få en noe høyere temperatur enn normalt. Men det kan du enkelt løse ved å ha noen stillegående vifter montert. Selv hadde jeg et AOpen HX08 med Noisecontrol Magicfleece - og etter å ha montert inn en vifte i fronten, ble det mye mer behagelig temperatur. Kabinettvifter er uansett et "must", da du får ventilert den varme lufta ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Har magic fleece i chieftech miditower, og har kun ei kabinettvifte som suger inn luft. Den skrur jeg bare på når jeg spiller/driver med prosessorkrevende programmer. Maskina er nok litt varm sett med øynene til enkelte her, ligger på 58-60 load med alle viftene på fullt (standard klokket XP1900+). I og med at jeg ikke skal klokke maskina (i nærmeste framtid iallefall), er det for meg verdt å bytte ut 5-6 grader mot en stille maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...