Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

kjøpe seg inn i eksisterende vann ledning. urimeligt krav

Anbefalte innlegg

Kjenner et par som har kjøpt seg en tomt, der de må kjøpe seg inn i eksisterende vann og kloakkanlegg

som naboen har laget til. Summen for vannopplegget som naboen har betalt er ca 30000. Dette var for 15 år siden. Etter han har lagt til pris indeks og renter kommer han opp i 90000 for vannopplegget. Dermed sender han krav om 45000 til venneparet mitt som de må betale for å bruke hans røropplegg.

Noen som har noen synspunkter om dette er normal praksis??

vet at en annen som jeg kjenner har laget en vei for 20 år siden. Han har ikke lagt på renter eller prisindeks men bare delt summen på antall som ville kjøpe seg inn.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med deg. En dritt nabo. Kommer til å anbefale venneparet å få et anbud på nytt opplegg.

Men...

Kloakken kan bli et problem siden dei mest sansynlig på innom tomten hans. Men mener vertfall

at prisen er latterlig høy. En kloakkpumpe er også mulig. har en selv som jeg betalte 20000 for.

Vi får se

Lenke til kommentar
Det er som regel lagt inn i reguleringsplaner at man har lov til å grave gjennom nabotomta for å legge vann og kloakk dersom det er eneste alternativ. Da kan naboen sutre så mye han vil mens dine venner graver opp hagen hans med loven i hånd :)

Kjedelig å bli uvenner med naboen før en engang har gravd vann og kloakken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...