Gå til innhold

Ekstern HD på PS3, får bare opp 1/5 partisjoner!

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en 1TB LaCie ekstern disk som jeg bruker til film, bilder og den slags på min PS3. Siden PS3'en bare funker med FAT32 og FAT32 har en øvre grense på under 200GB pr partisjon ble harddisken delt på fem FAT32-partisjoner.

Jeg har begynt å flytte over film på disken, men får bare opp en USB-enhet som inneholder filene på den første partisjonen, E:. Jeg har samme type filer i samme katalog-system på neste partisjon også (F:\VIDEO), men denne disken kommer ikke opp på PS3'en.

Er dette logisk? Er det jeg som har kødda det til på et vis? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt en 1TB LaCie ekstern disk som jeg bruker til film, bilder og den slags på min PS3. Siden PS3'en bare funker med FAT32 og FAT32 har en øvre grense på under 200GB pr partisjon ble harddisken delt på fem FAT32-partisjoner.

Og nå levers alle eksterne harddisker i FAT32 for å være kompatible med diverse forbrukerelektronikk samt PCer som benytter andre operativsystem en Windows (NTFS) og sapre royalties. OM PS3 takler så store partisjoner vet jeg ikke - men muligheten var at du kunne benyttet LaCie harddisken rett ut av boksen.

Lenke til kommentar

Og nå levers alle eksterne harddisker i FAT32 for å være kompatible med diverse forbrukerelektronikk samt PCer som benytter andre operativsystem en Windows (NTFS) og sapre royalties. OM PS3 takler så store partisjoner vet jeg ikke - men muligheten var at du kunne benyttet LaCie harddisken rett ut av boksen.

LaCie-disken ble levert i NTFS faktisk. Jeg måtte selv dele den. Men det er visst et kjent problem at PS3 bare leser én partisjon på en tilkoblet harddisk. Må vel trikse til den store disken med en større partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...