Gå til innhold

Laptop til vanlig bruk. PC eller mac?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bærbar datamaskin til max 11 tusen inkludert OS. Jeg ser for meg en skjermstørrrelse på 15" og en batteritid som er mer enn 3-4 timer med normal bruk.

Maskinen skal brukes til å spille FM og vil at dette spillet skal gå knirkefritt. Hva må jeg ta hensyn til da?

Maskinen skal også brukes surfing, skolearbeid, litt enkel bilde- og videoredigering og høre på musikk.

Jeg har lyst at maskinen skal ha et godt batteri i og med det ikke alltid er mulighet til å sette i strømmen der jeg er. En god skjerm og greie nok høytalere er også noe jeg vil at maskinene skal ha.

FM lages til mac også og tenkte at kanskje Macbook Pro 13" er et godt alternativ. Vil FM flyte godt på denne maskinen eller bør jeg satse på en helt annen maskin i forhold til spilling av dette spillet? Spilling av andre spill gjør jeg på PS3 så det et bare spilling av FM som eventuelt skal bli gjort på Macen eller pc. Det jeg heller ikke liker er skjermstørrelsen på MBPen, og 15 tommeren sprenger budsjettet mitt. Ellers blir vel kravene mine blir vel oppfylte av Macbook proen?

Jeg føler kanskje at jeg betaler en del for merket hvis jeg kjøper mac og at det finnes bedre alternativer på markedet i min prisklasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk igjenn smak og behag, liker du OSX kjøper du mac'en, liker du windows eller linux skaffer du deg en pc, til 11k får du deg en grei laptop som kommer til å greie å kjøre alle FM versjonene som kommer de neste 3-4 årene, vis de ikke gjør enorme forandringer, har ikke akkurat økt dramatisk kravene til det spillet.

Personlig hadde jeg skaffet meg en PC, men en Mac vil fint klare det du vil bruke maskinen til.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en macbook. Har brukt både mac og pc, og min personlig erfaring er at mac er generelt bedre en windows på de tingene du har trengt å bruke den til, video redigering, musikk, bilde håndtering etc. Jeg er også sikker på at du kan kjøre FM helt flott på en mac. Batteri levetiden på de nye macbookene skal visstnok også være veldig bra, noe av det beste du får tror jeg. På den andre siden kan du helt sikkert finne en PC som har bedre spesifikasjoner enn en macbook til samme prisen, så det er opp til deg hva du ønsker å prioritere ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar begge to

Jeg vet ikke om det komme skikkelig fram i forrige post, men jeg lurer på hvilke andre alternativer det finnes til MBP 13". Mac ble nevnt fordi jeg har likt OSX veldig godt de gangene jeg har prøvd det og i tillegg ser macbook pro ut til å oppfylle kravene og ønskene mine nesten helt perfekt. Det at jeg i tillegg kan spille FM på den er et kjempestort pluss og det serer og mer ut som den maskinen jeg kommer til å lande på til slutt.

Men jeg har i utgangspunktet sett for meg en 15" skjerm og lurte derfor på hvilke alternativer som er der ute som bruker Windows. Kom også gjerne med forslag til windowsbaserte 13" i og med at det ikke blir en 15" macbook pro. Kommer det ut noen nye maskiner som passer for mitt bruk og mitt budsjett nå som Windows 7 blir lansert?

I tillegg føler jeg at jeg betaler en del for merke og ikke maskinen når jeg velger mac. Er dette bare mine oppfatning eller er det slik?

Endret av LFL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...