franky12 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 om du åpner "kjør" også sktiver "cmd" og skriv inn: shutdown -i -o kan man da skru av alle pc'ene som er koplet mot den IP addressen du skriver inn? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Det kommer an på maskinen du sikter deg inn på, men på en generell basis: nei. edit: Jeg kan heller ikke se at shutdown tar -o som et parameter, og -i gir deg GUI. Du må isåfall skrive noe slikt som: shutdown /s /m \\MyComputerName /s betyr at den skal skrues av, /m sier hvilken maskin som skal skrues av. Endret 20. oktober 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 men er det egentlig mulig å skru av andres pc via IP addressa? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Bare hvis de er på samme nettverk som deg. F.eks du kan skru av broren din sin PC, ikke en tilfeldig person i et annet land. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 tror nok ikke det er så lett, man må nok velge noen innstilninger som tillater dette på de andre maskinene Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 tror nok ikke det er så lett, man må nok velge noen innstilninger som tillater dette på de andre maskinene Må nok det ja! Standard melding uten de rette instillingene vil gi deg "access denied" Om det er noe du må ha av praktiske grunner, "google is your friend!" Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Du må ve aktivere i biosen til den andre PC-en elns at den kan slå seg av å på via signal fra Internet Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Dette er noe annet, Martin. Tror du tenker på noe lignende wake on lan opplegg. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Eg fekk fram at eg ikkje hadde tilgang Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Bra. Så skader du ikke åpne filer på den andre PCen. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) For å kunne slå av en annen PC, må brukernavnet/passordet man er logget på med ha administratortilgang på den andre PC'n. Enten må PCene være oppmeldt i domene eller ha samme brukernavn og passord. En gang lånte en kompis den bærbare PC'n min en stund han var innom, han satt og pratet med ei jente via MSN. Ettersom jeg har samme brukernavn og passord på begge, tok jeg etter ca ti minutter en shutdown på den fra den stasjonære PC'n, hørte fort "HVA FAEN??" edit: skriveleif Endret 20. oktober 2009 av Wayshot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 2 ting som skal til for at dette funker. 1: du er på samme nett som pc`n. 2: du har admin-rettigheter på pc`n. du kan faktisk gjøre utrolig mye om du har dette, alt faktisk, bare man vet hvordan(nei, jeg har lite lyst til å dele slikt til random folk) weebl: de er satt slik som default, ingenting trengs å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå