Gå til innhold

Hvilket spiller gleder du deg mest til????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ein ting som eg hater med spill, så er det det at dei vi skyter forsviner når dei dør. det er kjekt og vite om ( har eg vert her før ? ) men half life 2 blir sikkert ikke sånn...... eg liker at alt vi skyter blir øydelagt..... 8) noe som er ein stor + med half life 2.

Lenke til kommentar

denne vanngreia som det er snakk om oppstod i en tråd som ble låst etter kort tid,george var stor i kjeften når han kommenterte hva han synes om disse "nyhetene" i half life 2 motoren og han fikk en GOD del kommentarer tilbake så den ble stengt temmelig fort..

 

 

Du skulle nok lest denne tråden nøyere. Satte meg nå ned og leste den. Ved første øyekast kan det han sier tolkes slik du hevder, men hvis du ser på hva personer tildigere å tråden sier så forsvarer han bare motor-valget de har gjort, altså Unreal sin. En person hevder at Unreal-motoren ikke har mulighet å lage like bra vann som HL2. Dette benekter George. Istedet for å gjengi hva han sa så quoter jeg:

 

Water is supremely trivial to do. Bumpmapping + cubic environemt maps = cool water. Every card down to a GF3 can do them.

 

From what I've seen, technically, the HL2 engine doesn't look to me any more advanced than Unreal 2. But they have far better content, and cool tools for the emotion stuff and things like that.

 

But technically? There isn't anything I've seen in HL2 that couldn't be rendered with the current Unreal engine.

 

This isn't a slam of HL2 at all. But it is a reality check for wildy out of control speculation.

 

There was a recent Jurassic Park demo that had the same basic water as HL2 (reflection the world and models around it). Technically, it isn't that hard to do. Most people just don't bother.

 

What will make HL2 special is that I know Valve will bother.

 

----------------------------------------------------------------

>-Most people seem to agree that the water in Unreal Engine has problems, and since bump mapping and cube maps are relatively easy to do you have to wonder why it wasn't done.

 

Lots of people don't do lots of things. Just because it's easy doens't mean people will do it. Every week counts when you are on a deadline.

 

HL2 will be a 4-5 year game when it ships. So they've had far more time and resources than most to get things right, and it looks like they have.

 

Most people barely have 2 years to make an FPS. Unreal 2 had right at 3 if I recall. If they had spent 9 more months in Unreal 2.....WOW.

 

Legg merke til at han skriver at dette er ut ifra det han har sett, og dette ble skrevet da bare screenshots var ute. Han virker ikke noe "stor i kjeften" her såvidt jeg kan dømme. Han hevder altså at det er fullt mulig (teknisk) å lage slikt vann på Unreal-motoren om utviklerne går inn for det...og det mener han Valve har gjort med sin motor.

 

Han er faktisk veldig aktiv i denne tråden, og det blir for mye å gjengi. Tar å quoter noen andre ting han sier i henhold til HL2:

 

>>No matter when it comes out,it has lost its luster now that HL2 will beat it out the door,DNF will be picked apart and beat upon by gamers and press alike.

 

You think HL2 won't be? If it ships this year, it will be a 5 year game as well. Yeah, they didn't announce it early, but it's still a highly anticipated sequel and willhave to deliver.

 

That's no different than DNF. A lot of people preach gloom and doom scenarios and "you'll be dead", but that's not the case. All most people care about is a good game, or judging a demo.

 

Ble mye HL2 her. Bare for å understreke det: Jeg DIGGER Half Life!

 

Grunnen til at tråden ble stengt hadde ingenting med George å gjøre...det var som ved alle andre forum...diskusjonene endte tilslutt VELDIG off topic. Men...kan nok være enig med deg at han muligens har noe imot Valve. Gudene vite hvorfor, men han vil ikke si rett ut at det de er flinke. Derimot sier han de ser ut til å ha lagt et bra spill.

 

det er ingenting galt med at de bestemmer seg for å slutte å utgi noen form for informasjon,det er bare måten de gjør det på...

Og hvorfor er dette feil mener du? De gav ut informasjon tidligere, men endret så mye at disse ikke lengre ble "gyldige". Det ble utrolig mye kommentarer fra folk som bare kom innom sidene deres og trodde de gamle screeniene og videoene fortsatt var gjeldende, derfor valgte 3drealms å ta disse vekk fra siden sin, samt å ikke gi ut noe mer før spillet begynte å bli ferdig. Ser ikke hvordan deres hemmelighetskremmeri er noe anderledes enn f.eks Valves. Hva mener du egentlig? Mulig jeg misforstår deg her. Dersom du mener den "røffe" behandlingen med stenging av tråder som maser om mer info så må jeg si meg totalt uenig. Etter 5-6 år begynner en å bli lei maset :)

 

Synes 3drealms har god kontakt med fansen jeg (ja ser du nevner andre også og det er jo bra). De liker som sagt ikke maset på ting andre har spurt om 9 millioner ganger før, men de hengir seg ofte i gode diskusjoner om diverse gaming-stoff, inkludert tekniske aspekter...selvfølgelig uten å røpe noe :p

 

Vel, vi får se hvordan reslutatet blir så får vi heller ta opp diskusjonen da :) Vi har åpenbart et veldig forskjellig syn på 3drealms, men men, shit happens. Tror begge håper på et bra spill....når/hvis/om det skulle komme en gang.

 

PS. Herregud for en lang post :-? :-?

Lenke til kommentar

Synes det er trist at kun en person har klart å få seg til å skrive Operation Flaspoint 2.

 

Ellers gledet jeg meg mye til CFS3 (Combat Flight Simulator 3), da 2'ern var meget bra, men Microsoft skuffet stort, så jeg håper inderlig at de tar 1 skritt tilbake og 2 skritt frem når de gir ut sitt neste CFS spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...