speedee Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Hej... Jeg kjøpte meg en 8GB minnepenn ifra Kingston som ifølge Elkjøp skulle kunne fungere til å instalere Win7 med (boote Win7) Jeg får det ikke helt til så lurer på om noen vet noe mer om dette elelr hvordan det skal gjøres Win7.iso fil :S Endret 20. oktober 2009 av speedee Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Å installere fra minnepenn til disk skal være kurant, men å innstallere Windows til minnepenn er ikke så enkelt. Med Linux går det greitt. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Å installere Win7 fra minnepenn har jeg gode erfaringer med, tar ganske kort tid. Etter en rask tur på google fant jeg en guide. Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Nå kan ikke jeg garantere for denne metoden, eller at det er dette du er ute etter. Men disse linkene kan ha litt info som hjelper deg på vei: http://blog.taragana.com/index.php/archive...ws-7-usb-drive/ og http://kmwoley.com/blog/?p=345 Lenke til kommentar
speedee Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja jeg skal installere ifra minnepenn til disk som jeg sliter litt med. Har prøvd mye forskjellig men ikke fått det til. Så takker for tipsene og linkene og setter igang med nytt forsøk Lenke til kommentar
speedee Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 nå har jeg prøvd det som står om diskpart/disk list osv men lykkes ikke. når jeg får opp diskene finner den kun de 2 vanlige diskene og ikke minnepennen?? er dette fordi jeg bruker XP og ikke vista eller win 7?? står noe om at man egentlig skal ha det men har også lest at andre folk har klart det på samme måte med XP :S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Diskpart på XP fungerer ikke på 'removable media'. Det fungerer på Vista. Tror denne skal fungere: "How to Flip the Flash Drive Removable Media Bit" http://www.lancelhoff.com/multi-partition-...ive-in-windows/ Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Helt alvorlig for den dessidert enkleste måten å instaler win 7 fra flash. Metoden er forresten testet med great success. Windows 7 professional lastet ned fra MSDN. Endret 20. oktober 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hadde samme problemet som deg, og jeg løste det ved å gjøre minnepinnen om til en Harddisk, ellers så kunne jeg ikke boote fra den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva menes med "å gjøre minnepinnen om til en Harddisk"? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Formulerte meg kanskje litt feil, men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Poenget var bare at USB`en (eller removable om du vil) ble oppdaget som en harddisk istedetfor en USB pen, for jeg fikk ikke installert W7 fra USB av en eller annen grunn.. Tror også jeg slapp å bruke Diskparted, uten å være helt sikker. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva menes med "å gjøre minnepinnen om til en Harddisk"? Det er vel det som beskrives i den artikkelen du linket til ovenfor: "Your flash drive should now be detected by Windows as a fixed disk (not a removable disk). " Lenke til kommentar
speedee Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Prøvde det meste uten å mekke det, er ikke 100% nerd, ennå heheh Brukte til slutt vanlig dvd som var litt enklere, skal prøve å få en jobb kollega til å vise meg hvordan siden det var han jeg fikk ideen ifra. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen har nå laget et program som preparerer en USB-drive for deg. (Har ikke testet det selv, så jeg vet ikke hvor godt det fungerer.) Lenke til kommentar
pheelfresh Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Noen har nå laget et program som preparerer en USB-drive for deg.(Har ikke testet det selv, så jeg vet ikke hvor godt det fungerer.) Dette fungerer utmerket å til å legge Win7 ISO på og så boote fra USB. Null stress. Utførte en slik installasjon av Win7 i helgen uten noen som helst problemer. Raskt gikk det også. Direkte link til programvaren (funker også å brenne bootbar DVD med): http://images2.store.microsoft.com/prod/cl...SB-DVD-tool.exe Lenke til kommentar
speedee Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 ja dette siste programmet ser lovende ut, får opp feil i iso filen så må prøve å rette opp denne igjen og starte på nytt. takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå