Rindal Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 I det siste har jeg opplevd at ISP'n reseter seg veldig ofte noen ganger, og andre ganger kan det ta dager eller timer før det skjer. Mister altså ISPen Har hatt Telenor i mange år nå, men for 1-2mnd siden kom plutselig detta, alt av kabling er jo riktig siden det har funke i mange år. Jeg har Telenor som ISP Jeg har ringt de å forklart det som skjer, og da sendte de meg nytt modem, men det skjer fortsatt :S Jeg har bytte til det nyeste modeme fra Telenor nå som er : Speedtouch multimodem 780WLT og bytter også splitteren, men uten hell. Så da prøver jeg å søke råd her også Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Siden problemet fortsatt er der med nytt modem, så har du sannsynligvis en feil på linjen inn. Jeg hadde samme problemet der jeg bodde før, og da fant montøren en dårlig kontakt i en koblingsboks. Lenke til kommentar
slopsbox Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 I det siste har jeg opplevd at ISP'n reseter seg veldig ofte noen ganger, og andre ganger kan det ta dager eller timer før det skjer.Mister altså ISPen Har hatt Telenor i mange år nå, men for 1-2mnd siden kom plutselig detta, alt av kabling er jo riktig siden det har funke i mange år. Jeg har Telenor som ISP Jeg har ringt de å forklart det som skjer, og da sendte de meg nytt modem, men det skjer fortsatt :S Jeg har bytte til det nyeste modeme fra Telenor nå som er : Speedtouch multimodem 780WLT og bytter også splitteren, men uten hell. Så da prøver jeg å søke råd her også Hei Dersom du har et modem/multimodem fra Thomson skal dette ha en diodelampe i forkant som heter DSL. Dersom denne begynner å blinke når ISPen resetter seg (litt usikker på hva som menes med det men ok). Dersom lampen blinker betyr det at modemet mister sync med linjen din, kan skje vist det er støy på linjen, for stor hastighet på linjen, dårlige kort/kontakt i sentral osv. Da ligger feilen mes sannsynlig ikke på ditt modem men på linjen/utstyret til Telenor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Splitter??? Har du analoge eller digitale telefoner i tillegg på linjen? Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det er DSL lampa som begynner å blinke. Står også i modeme at jeg ikke har DSL signal når det skjer, men det kommer jo på igjen som regel etter 5min. Analoge telefoner, trur jeg mista summetonen når den detter ut også :S Skulle prøve å ringe Telenor med engang det skjedde, men det var jo ikke veldig lett uten summetone... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvis det er vakkelkontakt en plass hos deg så kan du finne den ved å lytte på linjen med telefonen. Har du trådløstelefon så er det bare å røre borti alle telefonkoblingene i huset. Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvis det er vakkelkontakt en plass hos deg så kan du finne den ved å lytte på linjen med telefonen. Har du trådløstelefon så er det bare å røre borti alle telefonkoblingene i huset. Testa alle nå, men var nok ikke det. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Du er sikker på at splitteren er koblet til før første telefon? Faller signalet ut om du ringer til analog telefonen fra f.eks. en mobil? Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Du er sikker på at splitteren er koblet til før første telefon? Faller signalet ut om du ringer til analog telefonen fra f.eks. en mobil? Er kobla på første punketet i huse ja, har jo funka i mange år, men så kom det sånn plutselig for 1-2mnd siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå