schmoo Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Da jeg skulle installere et trådløst nettverkskort på min stasjonære pc i dag gikk alt galt. Da jeg satte inn kortet i PCI-inngangen gnistret det og maskinen slo seg av. Nå er den helt død. Er det hovedkortet som har røket her eller? Antar i ettertid at maskinen burde vært slått av, men det sto ingenting om det i manualen. Datakjeden, som solgte meg korter burde vel dekke reparasjonskostnader? Lenke til kommentar
nab Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Antar i ettertid at maskinen burde vært slått av, men det sto ingenting om det i manualen.Datakjeden, som solgte meg korter burde vel dekke reparasjonskostnader? Hvis du ikke vet at man skal slå av strømmen før du setter inn nye kort inne i maskinen, så bør du holde deg på utsiden av kabinettet! Jeg synes det er helt urimelig at andre skal betale for din uvitenhet. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Da jeg skulle installere et trådløst nettverkskort på min stasjonære pc i dag gikk alt galt. Da jeg satte inn kortet i PCI-inngangen gnistret det og maskinen slo seg av. Nå er den helt død. Er det hovedkortet som har røket her eller? Antar i ettertid at maskinen burde vært slått av, men det sto ingenting om det i manualen. Datakjeden, som solgte meg korter burde vel dekke reparasjonskostnader? Da tror jeg ikke du kan ha lest manualen godt nok. Du kan glemme at Datakjeden vil dekke denne skaden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Antar i ettertid at maskinen burde vært slått av, men det sto ingenting om det i manualen. Ooookey, good one. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Beste svaret jeg har lest på lenge Det bruker vanligvis å stå warning på den antistatiske posen kortet ligger i eller eska, men kansje det ikke gjorde det i ditt tilfelle Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Du kan nok se deg om etter en ny maskin da. Håper at dette ikke er en forholdsvis ny maskin. Endret 20. oktober 2009 av minibig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 For å svare direkte på spørsmålet ditt: "Har maskinen kortsluttet?" JA! Hvor mye som er ødelagt kan bare finnes ut med prøv og feilmetoden. NB! Dette kan medføre skade på komponenter i den maskinen du tester deler på. Lenke til kommentar
schmoo Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Står absolutt ingenting på boksen, i manualen eller på posen kortet lå i. Da fyren på Datakjeden sa at det var bare å smette kortet inn der det passet inne i kabinettet trodde jeg det var så enkelt... Installasjonsguiden slutter slik: 6. Click Finish to complete the installation process. 7. Insert the adapter. Og jeg har finkjemmet alt av skrift. Absolutt ingen advarsler.. Det kan da ikke antas at alle skal vite slikt? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jo. Det er nesten som å bytte tenplugger på en motor som er på. Det går gale. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har sjekket manualen til 3 forskjellige hovedkort, der står det helt tydelig advarsel om å slå av strømmen før man installerer PCI kort. Regner med at dette er standard i alle slike manualer. Lenke til kommentar
schmoo Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Må si jeg er litt letta nå. Tok ut kortet og da levde faktisk dyret. Flaks der! Nettverkskortet funker fint også etter å ha satt det inn igjen med strømmen av. Jaja.. noen her inne fikk vel seg en fin latter haha. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Da vil jeg si du var heldig. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Gratulerer, du har akkurat vunnet i lotto!!! Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Lucky you, hadde bare alle hatt like mye flaks når man tabber seg ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå