Gå til innhold

Regning og kjøregodtgjørelse

Xecuter

Anbefalte innlegg

Kjørte en kompis i helgen fra Tromsø til Harstad og tilbake, 594 km i følge google maps, mot at jeg fikk betalt via statens satser på kjøregodtgjørelse. Dvs. at jeg da skal ha 2079 kr for dette.

Han jeg kjørte skal få dekt reise og overnatting av jobben, så regninga blir sendt videre, men jeg leverer den til han, i og med at han kjøpte tjenesten til meg?

Men jeg har aldri i mitt liv skrevet regning eller noe slikt, kunne noen av dere hjulpet meg med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ovenfor deg så det han som er ansvarlig for å betale. Hvem pengene faktisk kommer fra burde være fullstendig likegyldig for deg.

Jeg skjønner ikke helt jobben skal noe kvittering på kjøring fra deg når dere har brukt standard satser. Noe av poenget med må vel være nettopp å unngå videre dokumentasjon. Vanligvis oppgir han bare reisens start og slutt, og ant km så skal hans kompensasjon bli i henhold til statens satser. Det er bare dersom han hadde hatt utlegg utover over dette er det noe vits med dokumentsjon på reiseutgifter.

Hvis du absolutt skal skrive en regning, så finner du frem et hvitt ark hvor du skriver:

REGNING

Kjøregodgjørelse kr 2079.

Spesifikasjon:

Regning for reise fra XX til YY. Kjørelengde 594 km.

Reisens start: xx/xx-2009 kl xx:xx

Reisens slutt: xx/xx-2009 kl xx:xx

Pris pr KM kr: 3,5 (Statens standardsats)

Pris i alt kr 2079.

Regning har forfall xx/xx-2009 som bees innbetalt til konto xxxx.xx.xxxxx merket "Kjøregodgjørelse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...