Keegar Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Hei. Jeg ble oppringt av Ucan2. Er i Netcom fra før av og Ucan2 ville gi meg et tilbud på et nytt mobil abonnement, det hørtes jo veldig fint ut, og i tilbudet var det 1000 ringeminutter inkludert eller en ny tlf med 1500,- avslag, jeg valgte en ny tlf som jeg har ønska meg. Jeg spør om jeg forsatt vil gå inn under familieabo~ til netcom og det gjorde jeg. Alt var greit og fint. Fikk bedskjed om at jeg mottar en melding straks som jeg må svare "takk" på for at avtalen skal gå igjennom. Gjorde det og fikk ny melding med bekreftelse på at jeg hadde bestilt og de ville behandle min ordre så fort som mulig, ved eventuelle spm underveis, kunne jeg ringe til de eller sende mail. Litt senere for jeg melding fra Netcom om "Vi bekrefter herved å ha mottatt din bestiling" sto ordrenr og at det blir sendt ved post. Mvh Netcom. Går 6 dager og jeg ringer tilbake til Ucan2 og lurer på hvor lang tid det pleier å sende mobiler, fikk til svar at de ser jeg er bundet til netcom sitt abo~ og derfor er bestillingen fryst og venter på manuell behandling. Hun jeg da prater med sier at hun som gav meg tilbudet har gjort en feil/driti seg ut ved å inngå avtale med meg som er allerede bundet i netcom, og må betale meg ut de siste 3 mnd for netcombindingen før avtalen går igjennom. Noe jeg ikke fikk bedskjed om i førsteomgang når avtalen blei inngått. Jeg ble henvist til Netcom's kundesenter for å spørre hvor mye det kostet, og hun fra Ucan2 mente det ikke ville bli mye siden det er så liten tid igjen, jeg ringte opp Netcom og spurte der hvor mye det kostet å komme ut av abonnementet, og det ble nesten 800kr, jeg sa jo rett ut at jeg blir forbanna over sånt og han fra netcom svarte da at de fra Ucan2 er desperate etter nye kunder og gjør sikkert dette med vilje. (Ikke konkret ordrett men ganske likt) Jeg mener at dette er en helt utrolig måte å behandle folk og "kundene" sine på. Føler meg lurt trillrundt til å betale enda 800kr. Ucan2 ser på skjermen sin at jeg har binding i netcom og likevel gidder de ikke nevne det. Selv trudde jeg at Ucan2 var en underleverander fra Netcom noe han fra netcom avviste, de bare leide dekningen til netcom og fikk lister over noen kunder netcom har. Jeg ringte opp Ucan2 igjen får å snakke med en av sjefene, men dusten som svarte nektet å videreføre meg, eller kontakte avdelingsjefen sin. Føler meg behandlet av et meget useriøst og råttent firma. Hva mener dere om at folk driver trolig bevisst med slikt? Hva med Netcom som tydeligvis er klar over at de driver av slikt og likevel samarbeider med dem...? Noen som vet om det er noe å klage rettslig over dette? (De inngår en avtale som de absolutt ikke har lov til å gjøre) Endret 20. oktober 2009 av Keegar Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei Opplevde noe liknende med Ucan2 for litt over ett år siden selv. En fra Ucan2 ringte meg og spurte om jeg ville "oppgradere" mitt abonoment og fortalte om fordelene med Ucan2 osv. Mobilen min hadde akkurat gått til h*lvette så det passet jo veldig bra, og prisene var så og si identiske. Mannen fra Ucan2 sa at en venn av meg akkurat hadde gått med på Ucan2-avtalen og at vi kunne ringe sammen gratis. Jeg tok tilbudet og fikk mobil osv, og mitt daværende netcom abonoment ble visket ut. Greia mi var at vennen min aldri hadde takket ja til Ucan2, dvs han fyren ljugde meg rett opp i trynet. Men han brukte fornavn så det virka så sant der og da. Da jeg fant ut av dette tok jeg kontakt med både Netcom og Ucan2 og begge gav meg beskjed om at jeg var den dumme i denne saken fordi jeg ANTOK at vennen min hadde dette abonomentet. Og ja, jeg hadde mange ganger hatt lange samtaler med denne personen i god tro om at det var gratis. Poenget er, HOLD DEG LANG FAAN UNNA NETCOM og UCAN2, det er noe forbanna vrøvldrit alt sammen. Betal heller 750 kr for å bli kvitt masse problemer og skaff deg et "gratis abonoment" hos onecall eller tele2. Jeg brukte 1 mnd med epost og telefonsamtaler uten å komme en meter da Ucan2 skyldte på Netcom og visa verca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå