G Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) En liten kuriositet er at hartvedten omtaler både aluminium og barium som tungmetaller. Barium er tungt nok til å kunne fortjene en slik benevnelse, men aluminium er definitivt et lettmetall. Jeg stoler på -trygve. Herlig å se deg i en diskusjonstråd som dette med din faglige tyngde. https://no.wikipedia.org/wiki/Tungmetall Bare det å kjenne etter på hva et begrep som tungmetaller betyr er jo artig i seg selv. Hvilket forhold har hver enkelt til det? For min egen del så er det mest følelser til noe giftig. Men når man sjekker Wikipedia så er jo sink nevnt som et tungmetall, og det er jo sunne saker for mange av kroppens funksjoner. Så man kan lære noe nytt hver dag om man bare vil. Man kan jo spørre seg selv om sprøyting fra fly ville vært den beste metoden å spre midler som "skal øke mengden av alzheimers og senke IQ-en til befolkningen". I mitt hode ville det i hvert fall vært langt enklere, billigere og mer effektivt å distribuere dette via drikkevann. Støttes også! Endret 5. januar 2019 av G Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Man kunne også gjort det via mat/råvarer og medisiner/vaksiner Men det tror jo skrullingene allerede skjer! De mener jo at alt fra vaksiner gir autisme til at aspartam gir kreft. Så ikke gi dem noen nye ideer!!! Det "nye" nå er å gi autistiske barn høye doser med natriumkloritt som etser bort innsiden av tarmene. (Og det brukes som bevis for at det bor ormer inne i autistiske barn når innsiden av tarmene drites ut... ) https://no.wikipedia.org/wiki/Miracle_Mineral_Solution Lenke til kommentar
G Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Er ikke nesten alle barn nå for tiden nærmest autistiske? Det har enten blitt mer av det med tiden eller bedre fokus på å fange opp de som er i autismespekteret. Jeg liker ikke smaken på aspartam selv. Sukker er jo så mye bedre på alle måter, med unntak av som næringsstoff til kreftsvulster. Kroppen vet veldig godt hvordan den kan omgjøre sukker til nyttig energi. Den kan til og med lagre denne energien på en fornuftig måte i tilfelle en skulle møte på perioder med lite mattilsig. Jeg spiser gladelig noen kilogram sukker i året. Aspartam og andre kjemikalier som tilsetningsstoffer, medisiner det må leveren bryte ned. Når folk i tillegg knasker paracetamol, har litt heftig helgefyll og sånn så får den leveren der et rimelig stort arbeidsvolum. Jeg er mer for å la være å bruke paracetamol, aspartam og til dels alkohol i de fleste sammenhenger, så kan jeg heller ty til disse tre dersom behovet skulle oppstå. Man kan unne seg noen fester i året, det går ikke på det. Men har man noen voldsom ekstra glede av å drikke ekstra mye og sånn. Det "nye" nå er å gi autistiske barn høye doser med natriumkloritt som etser bort innsiden av tarmene. (Og det brukes som bevis for at det bor ormer inne i autistiske barn når innsiden av tarmene drites ut... ) https://no.wikipedia.org/wiki/Miracle_Mineral_Solution Da blir vel B12-opptaket ekstra godt tenker jeg? https://www.autismspeaks.org/science-news/small-study-finds-b12-injections-ease-autism-symptoms-some-children Endret 5. januar 2019 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Men det tror jo skrullingene allerede skjer! De mener jo at alt fra vaksiner gir autisme til at aspartam gir kreft. Så ikke gi dem noen nye ideer!!! Se hvilken hjelp vaksiner har vært til nå: https://forskning.no/medisiner-medisinske-metoder-sykdommer/se-for-et-enormt-framskritt-vaksiner-har-vaert/1273934 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Er ikke nesten alle barn nå for tiden nærmest autistiske? Det har enten blitt mer av det med tiden eller bedre fokus på å fange opp de som er i autismespekteret. Nesten alle er selvfølgelig en stor overdrivelse, men andelen som er diagnostisert som autister har faktisk økt. Men så er det det at diagnosekriteriene har endret seg, så mange av de som får diagnosen i dag ikke ville fått den for en generasjon siden. Det er ikke gitt at dette er den eneste årsaken til økningen, men det ser i hvert fall ut til å være den dominerende årsaken. Se f.eks.: https://www.forbes.com/sites/tarahaelle/2015/01/05/majority-of-autism-increase-due-to-diagnostic-changes-finds-new-study/ Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Tullball - helt klart og blant de dummeste av konspirasjonsteorier. Du vil ikke finne en eneste seriøs forsker som tar dette seriøst og det er mer enn nok for meg. Det er ikke slik at alt som er av forskere er truet på livet til å benekte "chemitrail"-teorien. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Nå funket ikke noen link til videoen. Men den har blitt vist på diskusjon tidligere tror jeg. Det viste seg å være en tysk nyhetssending som noen hadde lagt en meget kreativ engelsk oversettelse på. Det var snakk om at det tyske militæret "innrømmet" (ikke så kontroversielt egentlig for det var velkjente ting) at de sprayet ting ut av sine fly som skulle forstyrre radarer. Dette påvirket også måleustyret til tyske metrologer og det var vel grunnlaget for hele nyhetsinnnslaget. Ble diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14021816 Hvis det er samme video da... Kreativ oversettelse fra konspirasjonsteoretikerne for at teorien skulle bli riktig. Endret 5. januar 2019 av Morromann Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 100% oppspinn. Sånn, da er diskusjonen ferdig. (right...) Ja, det kan du tro. Å si at en konspirasjonsteori er feil er som å prøve å overbevise religiøse personer om at Gud ikke finnes. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Nesten alle er selvfølgelig en stor overdrivelse, men andelen som er diagnostisert som autister har faktisk økt. Men så er det det at diagnosekriteriene har endret seg, så mange av de som får diagnosen i dag ikke ville fått den for en generasjon siden. Det er ikke gitt at dette er den eneste årsaken til økningen, men det ser i hvert fall ut til å være den dominerende årsaken. Se f.eks.: https://www.forbes.com/sites/tarahaelle/2015/01/05/majority-of-autism-increase-due-to-diagnostic-changes-finds-new-study/ Bra balanse på synsingen i artikkelen du har lenke til, kan det se ut til. Tar alle forbehold der og greier. Det gir god troverdighet det. Samt er litt i vitenskapelig ånd også.. (bevis, motbevis..) Endret 7. januar 2019 av G Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Jeg trodde alle chemtrails-folka hadde konvertert til klimaskeptikere (og glemt chemtrails) jeg nå. Tok tydeligvis feil. Endret 7. januar 2019 av frohmage 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg trodde alle chemtrails-folka hadde konvertert til klimaskeptikere (og glemt chemtrails) jeg nå. Tok tydeligvis feil. Det er nok å følge med på klimavarslere her så blir man klimanekter. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Tullball - helt klart og blant de dummeste av konspirasjonsteorier. Du vil ikke finne en eneste seriøs forsker som tar dette seriøst og det er mer enn nok for meg. Det er ikke slik at alt som er av forskere er truet på livet til å benekte "chemitrail"-teorien. En tidligere FBI direktør mistet livet da han fortalte om chemtrails. Legg merke til hvor han forteller dette blir sprayet: https://www.youtube.com/watch?v=yitEUceDERQ Alle de som hevder at klimaendringer ikke er menneskeskapte har for såvidt rett. Hva de ikke forstår er at CO2 ikke har noe med dette å gjøre. Kjemikalier som blir sprayet og blokkerer for solen derimot, de er menneskeskapte de! Det finnes vel noen som kan forklare denne naturlige solnedgangen: https://www.youtube.com/watch?v=P2sVoAjAujA Endret 6. februar 2019 av AnArv Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jippi, mer youtube-videoer. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jippi, mer youtube-videoer. Dette er hva du har å bidra med? Vi beklager på det sterkeste at du er nødt til å multitake noe vi nå ser du ikke er kapabel til. Antar du ikke forstår derfor mater vi gjerne med teskje; benytte to sanser samtidig, syn og hørsel. Om du ikke kan komme opp med noe konstruktivt skal du få et velment råd og det er gitt med kjærlighet; zip it! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 snip Hvorfor er det ikke CO2 som forårsaker oppvarmingen? Videoen din sier ingenting om dette 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Hvorfor er det ikke CO2 som forårsaker oppvarmingen? Videoen din sier ingenting om dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1835377 Til dere alle som har skreket om konspirasjonsteorier i alle år; Hvorfor nekter NRK oss innsyn i finansieringen av "klimarapporten", samt kulturdepartementet gir også avslag (uten mulighet til å påklage)? EDIT: I tillegg er FrP overhodet ikke interessert i dokumentene som vi kan sende. De kan heller ikke si at vi tar feil grunnet vitenskaplige feil vi evt. hadde gjort (noe ingen har klart bevise og ikke vil kunne naturligvis), da de alltid har hevdet at CO2 ikke er skylden for klimaendringene. Man skulle tro de ville jublet, men ikke noe tilbakemelding og vi har kontaktet mange av dem. Dette gir naturligvis grunnlag for hva som egentlig skjer i politikken. Media vil heller ikke publisere dette så det virker som om det er flere spørsmål man er berettiget til å stille. EDIT: Det beste spørsmålet vi er blitt stilt her inne til nå, bshagen! Endret 6. februar 2019 av AnArv Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Dette er hva du har å bidra med? Vi beklager på det sterkeste at du er nødt til å multitake noe vi nå ser du ikke er kapabel til. Antar du ikke forstår derfor mater vi gjerne med teskje; benytte to sanser samtidig, syn og hørsel. Om du ikke kan komme opp med noe konstruktivt skal du få et velment råd og det er gitt med kjærlighet; zip it! Bidra? Jeg har vært langt mer aktiv i denne tråden enn deg, det er mange ubesvarte spørsmål bakover i tråden så det er bare å ta for seg. Hva har du bidratt med? En youtube-video, kjempebra. Det blir så tannløst å bare linke til youtube. Det beviser ingenting. Ingen gidder å kaste bort tid på å se skrullinger på youtube. Kom med noe ordentlig om du skal være så tøff i trynet, dette er veike greier. PS: Hvem er "vi"? Endret 6. februar 2019 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Bidra? Jeg har vært langt mer aktiv i denne tråden enn deg, det er mange ubesvarte spørsmål bakover i tråden så det er bare å ta for seg. Hva har du bidratt med? En youtube-video, kjempebra. Det blir så tannløst å bare linke til youtube. Det beviser ingenting. Ingen gidder å kaste bort tid på å se skrullinger på youtube. Kom med noe ordentlig om du skal være så tøff i trynet, dette er veike greier. PS: Hvem er "vi"? Er dette argumentet ditt?? At du ikke gidder kaste bort 5 minutter. Jeg kan garantere at du kaster bort mye mer i løpet av en dag, så hva spiller 5 minutter fra eller til for noen rolle... Argumentet om at du ikke gidder kaste bort tid har ingen tyngde. Enten ser du videoene og forteller hva som er feil eller kan du og jeg gjentar igjen med kjærlighet; zip it! Vi = AnArv Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Er dette argumentet ditt?? At du ikke gidder kaste bort 5 minutter. Jeg kan garantere at du kaster bort mye mer i løpet av en dag, så hva spiller 5 minutter fra eller til for noen rolle... Argumentet om at du ikke gidder kaste bort tid har ingen tyngde. Enten ser du videoene og forteller hva som er feil eller kan du og jeg gjentar igjen med kjærlighet; zip it! Vi = AnArv Jeg argumenterer ikke mot noe, fordi du har ikke kommet med noe argument. Du har linket til en youtubevideo. Det er masse spørsmål bakover i tråden, bare å begynne når du føler for det. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg argumenterer ikke mot noe, fordi du har ikke kommet med noe argument. Du har linket til en youtubevideo. Det er masse spørsmål bakover i tråden, bare å begynne når du føler for det. Sjekk kognitiv dissonans. Mitt bidrag er to videoer som beviser mer enn hva du noen ganger klarer skrive i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå