Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerning av is på ruter

Skrote

Anbefalte innlegg

Hei!

Er lei av å skrape ruter før jeg skal på jobb om morgenen. Så jeg lurer på om dere har noen smarte idêer av isfjerning:

Ikke sånne tips som å tømme varmt vann på :p selv om d funker så er d dog ikke så lurt:P

Noen som har noen tips å komme med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aviser på ruta, eller ta turen innom biltema og kjøp dette "termotrekket" dem selger. Ellers er jeg flittig bruker av "start bilen 10 minutter før du skal avgårde!".

Lykke til!

PS. hurtig oppvarming av ruta med kjemiske midler/varmt vann KAN sprekke ruta!

Endret av Sacro
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips å komme med? :)

Bytt bil - til en som har diesel-/bensin-drevet varmeapparat og programmerbar timer ...

Ah, gleden av å sette seg inn i en varm, isfri bil om morgenen ...

For ikke å snakke om etter endt arbeidstid, når kollegene soper snø og skraper is ...!

(Det er sånne små gleder i livet man må ta med seg.)

Og fordi motoren er oppvarmet når jeg begynner å kjøre, så fører det sikkert til lavere drivstoff-forbruk (og CO2-utslipp) også. (Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv.)

Lenke til kommentar
Ikke sånne tips som å tømme varmt vann på :p selv om d funker så er d dog ikke så lurt:P

Jeg har gjort dette i mange år og mange minusgrader, og det har aldri bydd på problemer. Med mindre man har tenkt å koke vannet først, skjønner jeg ikke hvorfor folk er så redde for det.

Tar forhåndsregler pga dårlig erfaring! Joda, one in a million, men sjangsen er det ;) Bare for å få sagt det, ruta som sprakk var en GAMMEL Honda, og ruta var ganske herpa allerede dog ingen steinsprut eller sprekker. Fikk etter en slik dusj en stoooor sprekk på tvers av hele ruta. Ganske trist faktisk.

Lenke til kommentar
Start bilen 20 minutter før du skal kjøre eller parker i garasje eller legg teppe over frontruta.

Det finnes ikke noen andre måter vil jeg tro.

20min? O.o

Holder med 5-10 minutter

Dette er ikke så veldig populært i mitt nabolag, effekt anlegget mitt bråker for mye på tomgang. Pluss at jeg står opp en times tid de før de fleste andre.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar
Eller bare finne ett gammelt pledd på loftet til bestemora di elns. Funker det og. Pluss at det er så nært kostnadsfritt som du kommer :p

Sikkert veldig genialt den gangen man tar den ut fra varm bil, legger den på ruta, og snø blåser på den eller den på annen måte blir våt, og dermed fryser fast i ruta..

Lenke til kommentar

Hvis du har motorvarmer så kan du kjøpe deg et tidsur til å sette i stikkontakten (100lapp), og en kupévarmer.

La denne slå seg på 15-20 min før du skal ut, og det er godt og varmt i bilen når du setter deg.

Plager heller ikke naboene ;)

Edit:

Om du ikke har motorvarmer kan du fortsatt bruke kupévarmeren, men da må du føre en skjøteldning inn f.eks døra på bilen.

Og husk å ta den ut før du drar :p

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...