Skrote Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Er lei av å skrape ruter før jeg skal på jobb om morgenen. Så jeg lurer på om dere har noen smarte idêer av isfjerning: Ikke sånne tips som å tømme varmt vann på selv om d funker så er d dog ikke så lurt:P Noen som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Du får jo kjøpt trekk som du legger på toppen av bilen. Og vet du får kjøpt noe saker til frontruta. Men husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 kjøpte i fjor en slags spray som jeg skulle bruke på rutene.. Deretter smeltet isen med en gang, men et ikke hva det heter. eller hvor jeg fikk tak i d.. Lenke til kommentar
BESTITEST Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Start bilen 20 minutter før du skal kjøre eller parker i garasje eller legg teppe over frontruta. Det finnes ikke noen andre måter vil jeg tro. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Start bilen før du skal av gårde og sett på full varme. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Start bilen 20 minutter før du skal kjøre eller parker i garasje eller legg teppe over frontruta. Det finnes ikke noen andre måter vil jeg tro. 20min? O.o Holder med 5-10 minutter Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Legg aviser på, sykt konge når det regner Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Aviser på ruta, eller ta turen innom biltema og kjøp dette "termotrekket" dem selger. Ellers er jeg flittig bruker av "start bilen 10 minutter før du skal avgårde!". Lykke til! PS. hurtig oppvarming av ruta med kjemiske midler/varmt vann KAN sprekke ruta! Endret 20. oktober 2009 av Sacro Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Noen som har noen tips å komme med? Bytt bil - til en som har diesel-/bensin-drevet varmeapparat og programmerbar timer ... Ah, gleden av å sette seg inn i en varm, isfri bil om morgenen ... For ikke å snakke om etter endt arbeidstid, når kollegene soper snø og skraper is ...! (Det er sånne små gleder i livet man må ta med seg.) Og fordi motoren er oppvarmet når jeg begynner å kjøre, så fører det sikkert til lavere drivstoff-forbruk (og CO2-utslipp) også. (Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv.) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ikke sånne tips som å tømme varmt vann på selv om d funker så er d dog ikke så lurt:P Jeg har gjort dette i mange år og mange minusgrader, og det har aldri bydd på problemer. Med mindre man har tenkt å koke vannet først, skjønner jeg ikke hvorfor folk er så redde for det. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ikke sånne tips som å tømme varmt vann på selv om d funker så er d dog ikke så lurt:P Jeg har gjort dette i mange år og mange minusgrader, og det har aldri bydd på problemer. Med mindre man har tenkt å koke vannet først, skjønner jeg ikke hvorfor folk er så redde for det. Tar forhåndsregler pga dårlig erfaring! Joda, one in a million, men sjangsen er det Bare for å få sagt det, ruta som sprakk var en GAMMEL Honda, og ruta var ganske herpa allerede dog ingen steinsprut eller sprekker. Fikk etter en slik dusj en stoooor sprekk på tvers av hele ruta. Ganske trist faktisk. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Start bilen 20 minutter før du skal kjøre eller parker i garasje eller legg teppe over frontruta. Det finnes ikke noen andre måter vil jeg tro. 20min? O.o Holder med 5-10 minutter Dette er ikke så veldig populært i mitt nabolag, effekt anlegget mitt bråker for mye på tomgang. Pluss at jeg står opp en times tid de før de fleste andre. Endret 21. oktober 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg kjøpte ett trekk på biltema for 179 kroner. Win Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det letteste er å legge noe over ruta, som f.eks. dette. Jeg har prøvd ut Biltemas Pre-Icer, og joda, den hindra is i å legge seg på rutene den, men så var det å få av det griseriet da.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Eller bare finne ett gammelt pledd på loftet til bestemora di elns. Funker det og. Pluss at det er så nært kostnadsfritt som du kommer Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du får jo kjøpt trekk som du legger på toppen av bilen. Men husker ikke hva det heter. Bilburka? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg bruker Nanolotus vindusforsegling på bilene mine, og da går skrapingen som en lek.. man trenger nesten aldri bruke vindusviskere, rutene holder seg rene lenge, og vinduspusserne holder sinnsykt lenge. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Eller bare finne ett gammelt pledd på loftet til bestemora di elns. Funker det og. Pluss at det er så nært kostnadsfritt som du kommer Sikkert veldig genialt den gangen man tar den ut fra varm bil, legger den på ruta, og snø blåser på den eller den på annen måte blir våt, og dermed fryser fast i ruta.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva med de-icer? FÅes på bilxtra, biltema osv. Koster en knappe 50-lapp. Spray på, is blir til vann, bruk viskere Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Hvis du har motorvarmer så kan du kjøpe deg et tidsur til å sette i stikkontakten (100lapp), og en kupévarmer. La denne slå seg på 15-20 min før du skal ut, og det er godt og varmt i bilen når du setter deg. Plager heller ikke naboene Edit: Om du ikke har motorvarmer kan du fortsatt bruke kupévarmeren, men da må du føre en skjøteldning inn f.eks døra på bilen. Og husk å ta den ut før du drar Endret 25. oktober 2009 av lockdog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå