Gå til innhold

[Løst]Feil feltval i rundkøyring - kva er hensiktsmessig å gjere?


Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er nå på god veg med lappen, og skal snart køyre opp. Å køyre generelt tykkjer eg går utruleg grett for det meste, det har eg óg fått mykje god tilbakemelding på.

Men ein ting roter eg avogtil litt med - eg veljer ofte feil felt. Eller ikkje ofte, men i Stavangerområdet er det uruleg mange rundkøyringar. Ikkje noko problem å overhelde verken vikeplikt eller anna, men som nemnt veljer eg ofte feil felt, og pilene som signaliserer retning kjem ikkje alltid før det er forseint. Spesielt når det er mykje trafikk.

Vanlegvis går jo høgrefelt beint fram, men nokon gonger må ein jo velje venstre. Eg har stadig mareritt om at eg veljer feil felt, kommer inn til runkøyring, og ser at eg ikkje kjem rett fram. Kva vil då vere hensiktsmessig å gjere? Halde fram den vegen (å køyre feil altså, for så å snu i neste rundkøyring, eller opne stad), eller helde feltet rett fram for så å skifte felt i rundkøyringa? Eg tenkjer då at eg ofte kan bli ståande ei stund om det andre feltet har høg trafikk, noko som frå mi side vil gi frykteleg dårleg trafikkflyt (om ingen slepp meg fram då - men då har eg vel kanskje brote vikeplikta sjølv om dei er greie?). På prøveoppkøyring velte eg å berre svinge til høgre når eg skulle beint fram, for så å snu i neste rundkøyring (då dei er særdeles tett i hjartet av Stavanger). Men kva om det er lenge til neste rundkøyring? Det kan eg jo ikkje alltid vite om eg ikkje er kjent. Har køyrt mykje i Stavanger by, og føler eg kan alle dei "trafikkspøkane" dei har satt opp der, men kva om eg må køyre opp ein anna stad? Kva er mest hensiktsmessig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du gjøre dette korrekt på oppkjøringen, ville jeg enkelt og greit tatt første til høyre, for så å snu bilen på første egnede sted. Da gjøres alt etter boka, og du kan aldri stryke på at du kjørte feil.

 

Personlig pleier jeg bare å fortsette rundt dersom jeg skulle velge feil, er stort sett ingen krise så lenge man har litt overblikk. Husk at bilene fra utkjørselene har vikeplikt for deg så lenge du er i rundkjøringen.

Lenke til kommentar
Skal du gjøre dette korrekt på oppkjøringen, ville jeg enkelt og greit tatt første til høyre, for så å snu bilen på første egnede sted. Da gjøres alt etter boka, og du kan aldri stryke på at du kjørte feil.

Då gjer eg det trur eg.

Dei kan altså ikkje stryke meg på grunnlag av at eg køyrer feil? Å velje rett felt og lese skilter er eg utruleg dårleg til, men køyre bil går grett. To sider av same sak tenkjer eg.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

For å illustrere hvordan det ser ut i stavanger:

 

post-30852-1256131285_thumb.jpg

 

Jeg kjører bilen som er illustrert med den grønne streken, pilene er ca. der de er plassert i virkeligheten.

 

1. rundkjøring går greit, jeg legger meg i høyre feilt fordi jeg skal ikke til venstre, men rett frem.

 

Før 2. rundkjøring er det ofte mye kø, derfor ser man pilene veldig sent og må presse seg inn i venstre felt, fordi høyre felt kun er for de som skal til høyre i rundkjøringen (slik den grønne streken viser)

 

Mener dere da at man bør gjøre slik den blå viser, for da å stå en halvtime ekstra i kø, eller satse på at alle overholder rundkjørings-vikeplikten og lar meg ta en runde ekstra i rundkjøringen?

 

Etter min mening er det for dårlig oppmerking på dette området, som også skaper mange uheldige feltbytter for sjåfører som ikke har kjørt i dette området tidligere, og er tidligere kjent med hvordan det står til.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det spesielt i Stavangertraktene er uvanlig mange rundkjøringer som bryter med de generelle retningslinjene for hvordan rundkjøringer bør utformes.

 

Under normale omstendigheter legger man seg i høyre felt dersom man skal rett frem eller til høyre - og i venstre felt dersom man ikke skal rett frem eller til høyre. Men i Stavanger driter de jo i dette konseptet. Og da gjelder det å følge med på skilting, enten over/ved siden av veien eller piler i asfalten.

 

I forhold til illustrasjonen du postet så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne klare å skifte felt i god tid før rundkjøringen. Skru på blinklys og vent på ledig luke. Men er du for sen så er det selvsagt bedre å svinge til høyre for så å snu.

Lenke til kommentar

Nei, og problemet med å følge oppmerking er at pilene ligger på bakken der jeg har tegnet de på illustrasjonen.

 

Runkjøring nr. 1 er ikke noe problem, men i rundkjøring nr. 2 er det som sagt ofte mye kø, som gjør at man kun ser pilene når man er 1 meter fra de..

 

Da blir det plutselig mange i høyre felt som må presse seg inn i venstre felt.

Lenke til kommentar
Runkjøring nr. 1 er ikke noe problem, men i rundkjøring nr. 2 er det som sagt ofte mye kø, som gjør at man kun ser pilene når man er 1 meter fra de..

 

Utroleg sant. Dette er til stor frustrasjon nokon gonger. Det beste er egentleg berre å "pugge" desse som går utenom hovudregelen. Men ein kan jo ikkje vere heilt forberedt alltid likevel - dei bygger jo om halve byen fra veke til veke. :p

 

Redigert: Det gjekk grett, eg bestod :) Anser saka som løyst.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...