LooserLord Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Jeg har hatt Pc'en min i litt over et år nå. Jeg begynte med å få noen bluescreens og hadde problemer med å få Pc'en på igjen etterpå. Som regel fungerte den etter en stund, bare den fikk "hvile" seg litt. Nå vil den ikke på i det hele tatt. Når jeg skrur på Pc'en går viftene og lyset i hovedkortet lyser, men mangler "pipet" og bilde på skjermen. Kan noen hjelpe meg? XFX GeForce 9600GT 680M 512MB XT GDDR3 x 2 Intel Core? 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Cooler Master Centurion 534, Sort Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS Asus P5K/EPU Motherboard Windows Vista 64-bit Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Standard feilsøking er å koble fra alt (inkludert skjermkort og RAM), så du sitter igjen med hovedkort, CPU og PSU. Nå skal det komme pipelyd når du slår på. Hvis ikke, så er det bare 3 mulige komponenter å velge blant. Og da står PSU øverst. Lenke til kommentar
LooserLord Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Takker. Jeg prøvde å ta ut alt og satt igjen med hovedkort, CPU og PSU. Da jeg skulle starte opp igjen fikk jeg mange pip etterhverandre og det stoppet ikke før jeg slo den av igjen. Hva betyr det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Bra. Det er jo som det skal være. Nå setter du inn RAM og prøver igjen. Da skal det pipe for manglende skjermkort. Så setter du inn skjermkort, og så får vi håpe det kommer et vanlig 'OK' pip og bilde på skjermen. Lenke til kommentar
LooserLord Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Da jeg satt i RAM kom ikke det noe pip. Og da jeg satt i skjermkortet og kom det verken bilde eller pip. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Svarer fordi Hårek er offline, da prøver du med en og en ram brikke i forskjellige slotter fordi den ikke peip når skjermkort var borte og ram i. Hvis dette ikke hjelper, så er det mest sansynlig ram brikkene som er gåen. Se om du får lånt noen andre ram brikker å prøve. Edit DDR2 SDRAM PC5300-PC8500 (667-1066MHz)brikker, det går også med 1100-1200 MHz brikker. Endret 21. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
LooserLord Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tok ut den ene RAM brikken og byttet plass på den andre. Vips så startet den! Må jeg kjøpe 2 nye brikker da? Eller kan jeg bare låne én brikke av noen andre? Takker så meget for hjelpen! =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Høres ut som du har lokalisert en defekt RAM brikke. Du bør vel kjøpe en ny av samme type, med samme timing verdier etc. Kan være mer bekvemt å kjøpe som et par, RAM koster jo ikke all verden nå. Setter status som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå