Hevi Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hepp,, kjøpte meg lader med batterier på Clash Olson for ei stund tilbake, da jeg trengte tjenere til mitt lykkelige FujiFilm Finepix s304.. Før jeg skaffa meg strømadapter til kameraet, slukte jeg AA batteri i en fleng. Derfor trengte jeg 4 batteri til. Problemet her er, 2 av batteriene jeg kjøpte, er DÅRLIGE. Jeg har lada de opp og ned og opp og ned (ved hjelp av en vifte som går på AA). Men ikke f... Noen som kan fortelle meg hvordan AA oppladbare batteri fungerer, og om håp er ute for de.? Batteri: Vanson 1800mAh/1,2V/R6/AA Lader: Vanson AA-(2,8V---->145-160mA) 14 timer Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Mitt råd er at kjøp ikke lader til disse batteriene som ikke er 'intelligent', dvs ikke har føler for batterispenning og temperatur. En 'intelligent' lader først ut batteriet dersom spenningen er under 1 Volt. Deretter lades batteriene opp individuelt til de er toppladet. En slik lader bruker ulik ladetid på batterier med ulik kapasitet (mAh) men ikke mer enn ca 5 timer. Den laderen du har kjøpt, har en fast ladetid og er beregnet på batterier med en bestemt kapasitet og type. (NiMH el. NiCD) Gjør et søk i forumet på 'batterilader', så finner du flere tråder om emnet, bl.a. denne: http://forum.akam.no/viewtopic.php?t=10456...ht=batterilader Lenke til kommentar
nyland Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Etter at man har ladet opp batteriene til 100% og lar de ligge ubrukt (ute av kameraet) i 1 mnd før man bruker de - har de da tapt noe effekt ? eventuellt hvor lenge kan de ligge ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Alle batterier, unntatt NiFe-batterier, har en viss selvutlading. I tillegg brukes batteriene til å lade opp kameras innebygde 'klokkebatteri' når de står i. Hvor lenge de kan ligge, avhenger av typen batteri, og tilstand. Dette bør man være obs på når man skal bruke kamera etter at det har ligget en tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå