Gå til innhold

Best av desse rollespela? - Anbefalinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle til å anbefale Risen, men så merka jeg at vi er i Microsoftforumet. Har hørt at 360-versjonen er ganske redusert, både med tanke på kontroll og grafikk.

Fable 2 er morsomt, men har svært grunt gameplay og veldig lav vanskelighetsgrad. Du kan heller ha noen særlig interaksjon med innbyggerne utover noen ganske simple handlinger som latter, fising og annet tull. Historien er også ganske begredelige saker.

Oblivion er gjennomført og bra på mange måter, men bruker en teknikk som ødelegger ganske mye, levelskalering. Det vil si at fiendene blir sterkere i takt med at du blir det selv, og derfor vil det i teorien være like vanskelig å runde spillet på level 1 som level 45. Dette kan enkelt fjernes med mods på PC.

Så mitt råd blir da ... Kjøp deg en PC ;)

Neida, til X360 ville jeg nok ha valgt Fable, til tross for dets mangler. Hvis du liker rollespill som ikke er middelalderfantasy ville jeg anbefale Fallout 3, det suverent beste rollespillet på konsollen. Utifra det jeg har hørt skal X360-versjonen være mer enn kurant.

Lenke til kommentar

Ville uten tvil valgt Risen. Oblivion er altfor enkelt og repetivt og kjedelig. Fable 2 har jeg ikke prøvd, men etter hva jeg har lest er det vel heller ikke rare utfordringene der. Risen har i likhet med Gothic 2 en fantastisk stemning, bra vanskelighetsgrad, levende og fantasifull spillverden og variasjon, bra kampsystem samt at dine valg får konsekvenser slik RPGs skal være. Men alder på spiller har nok en del å si, da Risen er en del vanskeligere enn Oblivion og Fable 2.

Lenke til kommentar

Altså om du ønsker deg et spill som har masse å gjøre, bare at ingenting er verdt det eller gøy å gjøre, kjøp deg Fable II. Med andre ord, dette spillet suger. Og det er utrolig enkelt- det går faktisk ikke an å dø. Jeg føler at det er lagd for ekstreme nybegynnere innen rollespillsjangeren, men allikevel finnes det mye bedre introduksjoner.

Oblivion kan man ha det masse moro med, spesielt på PC. Det har mange feil, men stor mulighet til å modde på datamaskinen fikser noe av det, og du kan legge til masse greier for å øke spillbarhet og holdbarhet nesten grenseløst. Jeg anbefaler Oblivion om du ikke har spilt det før. Det er tilogmed gøy å spille på konsoll om man kan se forbi et elendig levelsystem.

Risen har jeg ikke prøvd, men det ser litt interessant ut. Kanskje jeg sjekker det ut om laptopen min tåler det.

Lenke til kommentar

Fable 2 er gitt ut i episodeform til xboks, og første episode er gratis. Jeg prøvde det en stund, slettet den igjen og bestile like greit hele greia fra amazon. Digget det spillet. :)

Jeg har spilt alle Elder Scrolls unntatt Daggerfall (nr to) og Battlespire (spin-off), så kanskje det var der feilen lå. Jeg brukte utallige timer på det tredje (Morrowind), og gledet meg veldig til Oblivion. Den første timen var det svært bra, men jeg gikk veldig fort lei siden det var for lite variasjon og den "fantastiske AIen" vi ble lovet var heller fantastisk mangelfull eller idiotisk. Vi fikk stadig høre om en dame som kranglet med hunden sin, men det er étt sted i hele spillet det er kjæledyr. Tenk selv hvordan resten er.

Har ikke prøvd Risen ennå, men spilte Gothic 3 en del (det er samme som har laget det, om jeg ikke tar helt feil). Det var ganske bra, men hadde for mange bugs.

Ellers kan du jo prøve Fallout 3? Det er mer eller mindre Oblivion i post-apokalyptisk tid i stedet for middelalderen, og er laget av de saamme folkene som lagde Oblivion.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I rangert rekkefølge:

Risen - Det mest kompliserte om man har liten erfaring med rollespill fra før, men helt klart det mest tilfredstillende og gjennomførte av alle tre.

Grafikken på 360 er ikke akkurat top notch, men den duger.

Oblivion- Klassikeren som bør stå i hylla. Herlig grafikk og stemning, men idiotisk level system som ødelegger mye av gleden ved å utforske.

Fable 2 - Strengt tatt ikke i nærheten av å kunne kalles rollespill mot de to foregående, men mer et rpg light.

Mye kortere enn de to andre, men med sin egen sjarm som gjorde at jeg likte det veldig godt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Definitivt Oblivion. Et av de beste spillene jeg har spilt. I tillegg kan du laste ned gratis mods til spillet som forlenger spillbarheten drastisk. Ikke bare kan du laste ned masse nye quests og nye steder, men også mods som endrer gameplayet hvis det er noe du ikke liker der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...