Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva gjøres på de ulike service'ene?

Anbefalte innlegg

Skal nå levere inn bilen min på en 150 000 km service. Merkeverksted tar betalt 5500 og snap drive tar 3500.

Hva er det egentlig som gjøres på en 150 000 km service?Hva betaler jeg for? bare skifte olje? Er det forskjell på på prisene på servicer og hva som gjøres på de forskjellige intervallene?

Endret av Manfromabove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med Honda, men kan jo kanskje nevne noe av det som gjøres der jeg jobber, Mercedes. For det første går alt på intervaller som er bestemt fra før av. Intervallene er forskjellige på alle modeller. Intervallene kan være årsbestemt, bestemt av km. stand, eller begge deler. Noe som ofte gjøres er bl.a;

- Tennplugger

- Drivstoff-filter

- Luftfilter

- Pollenfilter

- Tunap (noe du heller i tanken for rense ut dritt ol.)

- Påfylling av diverse versker (feks. spylerveske)

- Bytting av bremseveske (evt. hvert 2. år)

- Smøring av soltak

- Oljeskift, med nytt filter og o-ringer

- Bremsetest

- Diagnosetest

Og en haug med kontroller av kjøretøy, feks bremser, fjærer/dempere, foringer ol. Man sjekker i bunn og grunn over hele bilen. Det blir som en eu-kontroll faktisk.

Det var det jeg kom på her og nå. Det er nesten alltid noe ekstra arbeid, som bremser, bærekuler og lignende, og det er som oftest dette som gjør at en service kan bli veldig dyr.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
"Eineste grunnen til merkeverkstad er fordi dei er kvalitetssikra og du bevarar garantien."

----------------------------------

Det er feil..sålenge verkstedet er offentlig godkjent,så vil du bevare garantien selv om du ikke tar servicen på merkeverksted.

Okay, men det er isåfall mykje lettere å krangle med dei vis du har hatt alle servicene dine der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...