thorsan Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hei Nettopp fått opp ny maskina, men jeg får ikke converter saken til å fungere har prøvd med flere disker og den vil ikke finne noen. 1. Setter disk som master 2. strøm inn i konverter saken 3. strøm inn i disken 4. pen tynn kabel fra disk til HK.. 5. drivere fra cd inn i XP + sp1 6. ja diskene er ata 100 og bedre. Fortsatt ikke disker opp... Prøvde først 2*80 western disker, begge som master på hver sin disk, så testa jeg maxtor ata 133 120gb disken min, men nei jeg får dem ikke opp noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
icecube Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 du må sikkert installere drivene til s-ata. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 du må sikkert installere drivene til s-ata. Har gjort det, har ikke tenkt å boote fra konverter saken så jeg innstalerte drivere i windows (ikke F6 saken under install) Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Husk at det er forskjell på single drive, og master w/ slave på WD diskene. Såvidt jeg husker skal du fjerne jumperne helt på WD diskene for at de skal funke med sata konverteren. Finner sata biosen diskene?? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg mener å huske å ha lest at dette problemet er løst i den nyeste biosen til HK. Kanskje jeg tar helt feil. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 nå har jeg oppdatert bios sata bios saken finner kun min gamle ibm 30gb, maxtor og wd takler den ikke, leste noe på forum om at den må sette maxtor disken ned til ata 5 (dma 5) ved hjelp av en disk util, finner da ikke dette noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
candymann Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hmmmm.... Har du aktivert (enable) s-ata kontrollern i bios?? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Hmmmm.... Har du aktivert (enable) s-ata kontrollern i bios?? jepp Den finner jo den ene disken, har prøvd denne disken på begge sata utgangene og det funker,, har også prøvd begge kablene og alt funker på den gamle ibm diske, Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hmm.. leste ikke alt, så jeg vet ikke om noen har foreslått å sette disken i master modus ? Selv har jeg samme hk med en maxtor disk, funker som bare det fikk ca 111 mb/s i overføringshastighet. Er det normalt ? på en 133 /5400 hardisk ? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Sjekk liste : 1.Alla S-ata diskene Master 2.Aktiver S-ata kontrolleren i bios 3.Aktiver Diskene i S-ata kontrollerens Bios 4. Partsjonert diskene Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Sjekk liste : 1.Alla S-ata diskene Master 2.Aktiver S-ata kontrolleren i bios 3.Aktiver Diskene i S-ata kontrollerens Bios 4. Partsjonert diskene Ahh, kan det tenkes at det ikke funker fordi disken var fra et gammelt raid oppsett? må teste dette tusen takk, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå