Gå til innhold

Amazon´s Gift option, virker det ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg lure litt på om det med og velge gift på en vare virker at man slipper litt unna på varer over 200 kr.

Er et telt jeg ønsker og kjøpe der, men va en kompis som sa det ikke virka og han måtte betale 25% extra og noe annet utenom selv om han hadde fått det som gave.

Hadde våre greit og vist før jeg bestille

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det ikke er en gave, så får du krav om å betale moms+gebyr.

Det blir ikke automatisk en gave i tollvesenets øyne bare fordi du ber Amazon om å merke det som "gift". Så blå er ikke tollvesenets mange øyne ...

Men om dem fjerne prisen så kan dem vel ikke vite det, har også hørt dem legger med en tom blankett man kan skrive på selv når dem ikke ser prisen.

Skal du sende en gave til noen så ønsker du jo heller ikke prisen skal stå på gaven din

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

For at det skal legitimt registreres som en gave må det sendes fra en privatperson, og ikke et selskap, som Amazon. Gift-funksjonen hos amazon er ment slik at ditt navn fjernes fra pakken, og at da navnet til mottakeren som skal ha gaven påføres istedenfor.

Lenke til kommentar
For at det skal legitimt registreres som en gave må det sendes fra en privatperson, og ikke et selskap, som Amazon. Gift-funksjonen hos amazon er ment slik at ditt navn fjernes fra pakken, og at da navnet til mottakeren som skal ha gaven påføres istedenfor.

Ok godt og vite, er ny på dette så vet lite om det.

Men får bare bestille selv om det blir 25% toll osv, blir billigt da også.

Takker

Lenke til kommentar
Heisann

Jeg lure litt på om det med og velge gift på en vare virker at man slipper litt unna på varer over 200 kr.

Er et telt jeg ønsker og kjøpe der, men va en kompis som sa det ikke virka og han måtte betale 25% extra og noe annet utenom selv om han hadde fått det som gave.

Nå har du ikke fortalt hva du skal handle, men om det er bøker er de ikke momspliktige.

Lenke til kommentar

Er et telt jeg ønsker og kjøpe der ...

Nå har du ikke fortalt hva du skal handle, men om det er bøker er de ikke momspliktige.

Tid for nye briller, kanskje? :yes:

hehe jepp vise ganske så godt i posten min, men takker og bukker at bker er avgiftsfrie. Bestilte litt Ray Mears survival bøker så nå er det ut i skauen fra vinter og leke litt Lars Monsen :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvis det ikke er merket noen verdi på pakken så kan tollvesenet åpne den (for å se om faktura ligger i pakken) eller kontakte mottaker for å be om faktura eller lignende som beskriver verdien av pakken.

Jeg tror også de røntgen-scanner pakker for jeg har opplevd dette selv med pakker som ikke har hatt verdi på seg og som ikke var åpnet (verdien var godt under 200 kr).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor har du lest dette? Går de virkelig igjennom alt som kommer inn? Jeg ville heller tro det er mer sannsynlig at tollvesenet tar stikkprøver, og det var derfor din pakke slapp igjennom, enn at de har en slik superrøntgen som kan lese dokumenter. :)

Men uansett så skal det jo ikke (ifølge amazon) ligge noen faktura e.l. i pakken..

Endret av formkake
Lenke til kommentar

De tar sikkert stikkprøver, men på pakker uten noen merking av verdi vil jeg tro de sjekker de fleste. I mitt tilfelle var det noen små metalldeler, så det burde være enkelt for en røntgenmaskin å se hva det er. Samt at verdien ikke kunne være særlig høy... :)

Er ganske sikker på at de ikke har røntgenmaskiner som kan lese dokumenter inne i pakken ;)

Lenke til kommentar

Heisann

Tollerne ignorerer glatt "gift" deklarasjon fra bedrifter.

Lenke til kommentar

Heisann

Tollerne ignorerer glatt "gift" deklarasjon fra bedrifter.

Så du har sluppet forbi med pakker fra amazon selv?

Lenke til kommentar

Amazon märkte det sista jag köpte för ett par veckor sen med gift och en gåvehälsning, och ingen märkt värde. Det hjälpte inte och jag fick ett fint uppkrav i posten på moms och avgifter för att kunna få ut paketet från posten. Hade inte räknat med annat, men ville bara prova.

Lenke til kommentar

Tollen har jo fint system for sånt :)

Er avsenderadressen et registrert som firma i deres database så er det nogo som gift.

Er verdien merket mistenkelig lavt eller ikke merket sender de deg et standardbrev om at de innen 14dager skal ha godkjent kvittering for sendingen.

Har ikke de motatt det innen 14dager sender de pakken i retur grunnet manglende tollpapirer.

Har selv hatt gleden krangle med de over palle varer som de mener var verdt 85000kr men jeg betalte 0,99£ for.

Måtte gi ebay skriftlig godkjennelse til og sende kvittering direkte til tollen før tollen godtok at jeg hadde betalt 0,99£.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...