Gouliat Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei Jeg prøver å modifisere vårt logon script til å oppdatere et program sånn delvis automatisk når det kommer ny versjon og håper noen kan bistå litt. Tanken var å legge inn ei dummy fil med versjon nummer i filnavnet og sjekke om den og sti fantes: 1. Sjekke sti til program på lokal pc 2. Sjekke filnavn til dummyfil 3. Hvis dummyfil gammel versjon(ikke rett filnavn)oppdatere ved å slette alle filer i mappe og kopiere nye filer fra server. Så når det kommer oppdateringer legger jeg bare filene på server, oppdatere dummyfil, og endrer i versjonsnummer i scriptet. Dette fiksa jeg glatt i ei batch fil, men ettersom vi nå bruker vbs har løsningen ligget død. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) For å sjekke om en fil eksisterer kan du skrive inn som følger: Set fileSystem = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") If fileSystem.fileExists(<filbane>) Then ' Gjøre ettellerannet her Else ' Gjør noe her hvis fila IKKE eksisterer End If Men nå har du ikke nevnt noe om regler for versjonsnummer, så dette blir veldig generelt. Skal du la vbs-skriptet sjekke versjonsnummeret på programmet også, eller er dette noe du skal skrive inn manuelt? Skal du ha sånn biggest/smallest rutine for å sjekke om gammelt versjonsnumer er gamlere, eller bare sjekke for ulikhet? Endret 20. oktober 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå