Gå til innhold

Vold mot lærer

Frigg33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er fristende å tro at denne læreren har vært en av de jævlige, skizo, psykopatiske trekk whatever jeg har hatt opp gjennom årene.

(de aller fleste har vært skikkelig bra, men har hatt noen som aldri skulle fått jobbe med folk)

Hvis en elev tilter såpass på en lærer har jeg vanskelig for å tro at læreren er uskyldig. Når ingen stopper han heller tviler jeg på at vedkommede har vært så godt likt.

edit: my 5 cents før hele tråden handler om å bashe eleven. Kan hende at eleven bare har mentale problemer også selvfølgelig.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
det er fristende å tro at denne læreren har vært en av de jævlige, skizo, psykopatiske trekk whatever jeg har hatt opp gjennom årene.

(de aller fleste har vært skikkelig bra, men har hatt noen som aldri skulle fått jobbe med folk)

Hvis en elev tilter såpass på en lærer har jeg vanskelig for å tro at læreren er uskyldig. Når ingen stopper han heller tviler jeg på at vedkommede har vært så godt likt.

edit: my 5 cents før hele tråden handler om å bashe eleven. Kan hende at eleven bare har mentale problemer også selvfølgelig.

Uansett hvordan læreren oppfører seg (såfremt det er innenfor akseptabelt område til å beholde jobben), så rettferdiggjør ikke et fysisk angrep, og en trussel på læreren noe.

Nei, kast gutten inn i kasjotten.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan læreren oppfører seg (såfremt det er innenfor akseptabelt område til å beholde jobben), så rettferdiggjør ikke et fysisk angrep, og en trussel på læreren noe.

Nei, kast gutten inn i kasjotten.

Hvem har sagt noe om det? alt blir spekulasjon, men jeg har med egne øyne sett systematisk mobbing og trakkasering av syke lærere. Derfor sier jeg ikke noe så naivt som å legge all skylda på eleven basert på en mobilfilm vist på nettet. du vet det finnes en boks, og det går an å tenke på utsiden ;)

Lenke til kommentar
Hvem har sagt noe om det? alt blir spekulasjon, men jeg har med egne øyne sett systematisk mobbing og trakkasering av syke lærere. Derfor sier jeg ikke noe så naivt som å legge all skylda på eleven basert på en mobilfilm vist på nettet. du vet det finnes en boks, og det går an å tenke på utsiden ;)

Det blir jo feil å tro at læreren fortjener å bli angrepet med fysisk vold. Og i tillegg krever elevene som gjorde dette at vi skal være enige, på Youtube.

Greit med et raseriutbrudd i form av ord, men vold? Søk hjelp.

Hadde jeg vært læreren hadde jeg så klart slått tilbake. Klinket fjeset til snørrungen ned i kateteret.

Mens du blir filma, uheldig for læreren :p .

Lenke til kommentar

@ Astralnoise:

Problemet er at angriperen er både mindreårig og elev. Lærere idag har ikke lov til å bruke fysisk makt mot elever. De har kun lov å snakke til dem, gi dem advarsel og sende dem til rektor. Gjentatte hendelser med bruk av fysisk makt og vold fra lærere vil i beste fall føre til at vedkommende får sparken, og i verste fall til at vedkommende blir stilt for retten. Jeg tror ikke noen lærere ønsker å risikere jobben, selv når noen voldsaper av noen retarderte drittunger går løs på dem. Jeg vet med meg selv at jeg heller ville blitt litt gul og blå der og da, enn å miste muligheten til å jobbe med det eneste jeg er utdannet til, og i verste fall måtte sone en ubetinget fengselsstraff på et par måneder. Nei.

Få fram spanskrøret igjen. Elevene i dagens skole mangler disiplin. Fysisk makt er kanskje ikke den mest moralske veien å gå for å disiplinere elever. Men herre så mye mer effektivt det ville vært. Selv har jeg alltid utvist disiplin i skolen ved å være relativt stille i timene, og ikke minst følge med på det lærerne sier etc. Jeg har kanskje ikke hatt repsekt for alle lærerne mine, men respekt er noe de må gjøre seg fortjent til. Den får de ikke gratis.

Lenke til kommentar

Det blir jo feil å tro at læreren fortjener å bli angrepet med fysisk vold. Og i tillegg krever elevene som gjorde dette at vi skal være enige, på Youtube.

Greit med et raseriutbrudd i form av ord, men vold? Søk hjelp.

Her trekker du konklusjoner igjen... hvilke forutsetninger har vi for å mene enten det ene eller andre?

Men som kommentar til svaret ditt, mental trakkassering gjør vondere enn et par slag..

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Dere trekker forhastede konklusjoner, vi vet ikke hvordan læreren er. Men når det er et fåtalls individer som dette tilfelle som utfører en slik uakseptabel handling lurer jeg på. Er det læreren som er dårlig, eller er det de gjeldene elevene som spiller tøff og ønsker oppmerksomhet? :nei:

Til nå støtter jeg læreren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...