kire Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har en "Unex NexIP ISO50p Broadband Router" med firewall. Har aldri satt opp en FTP før, og jeg tror ikke det er så lett med firewall. Manualen til routeren har jeg også mistet. Så.. Hvordan setter jeg opp en FTP? (Hvilke program, o.s.v.) Hvordan setter jeg opp en FTP som funker her? (Hvilken port?) Håper noen kan dette... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hvilken ftp du velger som regel kosmetisk, de aller fleste har de samme funksjonene tilgjengelig. personlig bruker jeg cesarFTP og har aldri hat noen problemer. http://www.aclogic.com/ default port for ftp er 21, men du kan konfigurere ftp-serveren til å kjøre på hvilken som helst port dersom du ønsker det. Lenke til kommentar
kire Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Hva skal jeg skrive? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 jeg antar at du skal skrive inn de siste sifrene av IP-adressen på maskinen som ftp-serveren ligger på der det står 'Private IP Address' pg så klikke 'Add' Lenke til kommentar
kire Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Fikk det til! Wohoo! Noen som har veeeeldig lyst å teste en upload? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har gjort det du kan se på bilde, ftp serveren er på port 21... Hva annet må jeg gjøre, adressen til de som skal komme inn til serveren blir da: ftp://[routerens IP]:2121 ??? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har gjort det du kan se på bilde, ftp serveren er på port 21...Hva annet må jeg gjøre, adressen til de som skal komme inn til serveren blir da: ftp://[routerens IP]:2121 ??? Hva skal jeg gjøre? står ikke ftp'n på port 21 (porten er rutet til din maskin og tilhørende port), og ftp serveren lytter på port 21?? I tilfelle så kan du droppe :2121 . og heller bare bruke ftp://[routerens IP] eller en dns "klient" Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Kan sjekke om det virker.... Men jeg er tilkoblet slik Meg>Switch>router Og han med ftp serveren Han>Router Kan jeg komme taste ipen til routeren og komme til han da? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 BTW har ikke lagt inn DNS på pcene..Skal jeg det? Har det noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå