xibriz Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg driver å utvikler en løsning der personer har mulighet til å logge inn. Det er interessant for meg å lagre hvilken IP-adresse brukeren har logget på med. I dag kommer det jo bare IPv4-adresser kastet mot meg, så de lagrer jeg i ett vanlig VARCHAR(16)-felt siden jeg verken indekserer eller søker i IP-adressene. Så kom jeg plutselig på at jeg skulle se litt lenger frem enn ett par år, hva er beste måte å ta høyde for at løsningen støtter å lagre IPv6 adresser i databasen på? Jeg koder i PHP hvis noen har noe eksempelkode (kan ta eksepmel på andre høynivåspråk også). Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei, Har du prøvd deg under forumets egen PHP-forum, eller spurt i tråden om PHP? Send meg en PM hvis du ønsker tråden flyttet. Garantert noen som vil hjelpe deg der inne. Lykke til. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei Bruk INET_ATON når du skal lagre, og tilsvarende INET_NTOA når du skal hente ut Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Takk for tipset Josh. Undersøkte litt så fant jeg ut at PHP har en inet_pton() funksjon som jeg kanskje kan bruke. Men jeg har flere baller i luften samtidig så jeg må la det ligge 1-2 uker før jeg forsker mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå