Gå til innhold

Bruksområde: musikk/surfing/msn/film/god batteritid - Hvilken mobil passer best?

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Jeg solgte min Nokia E90 for circa 1.5 år siden.. Siden den gang har jeg hatt Nokia E71, Xperia X1, HTC Diamond, SE C905 også har jeg nå Touch Pro 2.. Det er alle flotte telefoner, men ingen av dem har jeg vært så fornøyd med som jeg var med E90..

Siden det ikke er kommet noen rykter engang om neste generasjon communicator, så får jeg prøve ett annet alternativ..

Jeg vurdere telefoner som Touch HD2, Nokia N900, Nokia N97, Omnia 2/Omnia HD og HTC Hero..

Jeg vil ha en solid telefon, med en skjerm som ikke blir full av riper så lett. Skal brukes til MSN, surfing,musikk(3.5jackplugg hadde vært fint) å til og se serier på. God batteri-tid hadde også vært fint..

Vurdere Nokia N97 pga 2.0 software oppdatering ser bra ut, og det frister litt med nokia igjen. Men det er endel negative erfaringer angående N97.. Touch HD2 er også fristende, men er litt smålei av windows akkurat nå..

Noen som har noen tips og komme med, gjerne telefonen dere skal kjøpe og grunnen til det valget..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Omnia HD. Den er rett å slett helt rå på spesifikasjonene du krever. Musikkspilleren er en drøm, for ikke å snakke om videospilleren! Her slipper du konvertering; den leser det meste (MPEG, MP4, WMV, DivX)

Det er bare en ting som trekker ned, batterilevetiden. Med aktiv bruk må den lades hver dag, eller annen hver, men for meg gjør det overhodet ingenting. Anbefales på det sterkeste!

Edit: den har også 3,5 mm jackplugg. Du vurderer N97 ser jeg, så da kan jeg nevne at Omnia HD kjører Symbian OS, samme os'et som N97.

Endret av OidAlv
Lenke til kommentar

Hei..

Jeg er i litt samme båt som deg. Jeg solgte min nokia E90 her i sommer og gikk over til Omnia HD. Denne fikk jeg skade på nå og vurderer faktisk telefonen du har nå. Omnia HD er en flott telefon. Den har dog noen mangler. Jeg surfer mye, og jeg har akkurat samme problem på HD som jeg hadde med min E90 med nettleseren som plutselig avslutter seg selv midt i en opperasjon.. IRRITERENDE.

Ellers har jeg hatt problemer med høyttaler og spraking.. har lest her at det er mange andre som har hatt problemer med dette også. Og at skjermen ikke skrur seg av når man tar telefonen og at man legger på eller setter samtalen på vent.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er nokia mann.. E90 er den desidert beste telefonen jeg har hatt noen sinne, og savnet av FULL querty er tilstedeværende.

Det som også er negativt med OMNIA HD og Samsung forøvrig er oppdateringstjeneste og support. Har oppdatert HD et par ganger uten at dette ble spes mye bedre. Og siste gangen forsvant Navigasjonen. Og kundesupport har ikke noe å bidra med. Fikk ikke intrykk av det iallefall.

En annen ting er tilgjengeligheten på programvare. Det er meget dårlig, der nokia har ovi store har samsung ingenting ENDA. Jeg vet dog det skal komme. Om man forsøker å laste ned fra ovi får man sertifikatfeil siden det ikke er noen nokia, og mange cracker telefonen sin. Ikke optimalt etter min mening!

Men å se på film på omnia hd og serier, ta bilder med det utrolig bra kameraet og navigere med den geniale gps'n er dog noe jeg savner, men jeg kommer nok til å velge noe annet denne gang.

Hva er det du missliker med tp2?? ikke fått testet denne :S

Jeg lurer veldig på nokia N900 siden jeg så en "test" av denne hvor den ble anbefalt for e90 brukere. Ellers liker jeg Oppdateringen på N97 som kommer nå. Der har vi igjen Nokia og gode med oppdateringer.

Har også sett på HTC leo.. Hero/ magic frister bare ikke.. Ei heller noe fra SE.

Det skal ikke være lett! Ikke vet jeg om dette var særlig til hjelp heller. Men jeg har iallefall hatt E90 som tidenes telefon og har hatt HD :)

Klarer ikke bestemme meg for TP2 Leo eller N900,. Det er ikke lett..

Daniel

Endret av SkogensBaron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...