Gå til innhold

Hjelp!

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Jeg har nettopp bygget meg ny PC.

Alt så helt fint ut til jeg slo den på for første gang.

Jeg har et epox 8RDA+ hovedkort.

AMD Athlon XP 2500 (barton)

Dette hovedkortet gir som kjent tilbake beskjed om hva som er galt gjennom et lite display og gjennom de normale pipelydene.

Her er hva som skjer når jeg skrur på.

- PC'en går på og viftene spinner slik som de skal.

- Displayet gir de kodene som skal vises ser det ut til, med FF som betyr "Attempting Boot" til slutt.

Da denne koden blir vist så går systemet helt ned, utenom høytaleren som lager en "politisirene". :(

Sirenen fortsetter til jeg trekker ut kontakten.

Det tar ikke et mer enn et par sekunder eller mindre før den skrur seg av.

Alt er riktig montert, men kanskje det er en feil en plass? :-?

Håper dere kan hjelpe meg med dette problemet.

På forhond takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kjøler har du på prosessoren? Og har vifta tre ledninger (dvs. to for strøm og en for avlesning av hastighet)? I tilfelle, har du koblet den på CPUFAN på hovedkortet?

Politisirene-saken minner om en sånn "CPU-fan not running"-alarm, og jeg vet enkelte hovedkort nekter å starte hvis de oppdager at CPU-vifta ikke gir fra seg antall RPM.

Hvis dette skulle være grunnen, kan du koble på en vifte med avlesning (hvilken som helst, den skal bare være der midlertidig) på CPUFAN på hovedkortet. Når du får startet PC'en, kan du gå inn i BIOS og skru av alarmen derfra.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg takker for alle svar og håper dere fortsetter med å svare.

Dette er et problem jeg trenger så mye hjelp som mulig med, så hiv inn forslag :)

Jeg prøvde det med å koble CPU vifta til hovedkortet, men uten nytte.

Ingenting nytt.

Kom enda ikke en gang til BIOS'en.

Siden jeg har Phoenix BIOS så prøvde jeg å finne ut av den "politisirenen" vertfall.

Phoenix sine support sider SUGER HARDT.

Jeg fant alikevel en gammal utdatert guide til pipelyder fra en Phoenix BIOS.

Jeg er ikke sikkert på om jeg forstod riktig, men det virka som politisirene betø at enten så hadde RAM'en streika eller så var Hovedkortet dødt.

Som sagt, kom med et forslag til løsning av problemet dem som.

kan.

Flere forslag er bedre enn ingen.

Lenke til kommentar
Mange som ikke leser retningslinjene før de poster gitt. Begynner å bli stygt... Er vi på vei mot kaos og anarki folkens? :grumpy:  

Prøv å demontèr og remontèr en gang, og se om du har gått glipp av noe...

:yes:

Få heller si det slik at de fleste newbies gjør sånne feil. Jeg har også gjort det. En gang er unnskyldt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...