Gå til innhold

Bilora D140-RFC - noen som har denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den samme ringblitsen, kjøpt i en annen verdensdel for under halvparten av det japan Foto skal ha, men det er eksakt samme blitsen.

Selv er jeg rimelig godt fornøyd med denne som et rimelig alternativ til Canon sine ringblitser. Og det følger med adaptere slik at denne passer til de aller aller fleste (alle?) macro objectivene som er aktuelle.

Merk at svakheten til denne er at den er helautomatisk og kun støtter E-TTL/E-TTL II. Du kan kontrollere lysstyrken vha "Flash Exposure Compensation" men mangler altså helt manuell kontroll med blitsen.

Men til mitt bruk så er dette tilstrekkelig og å ha en rimelig ringblits er langt bedre enn å ikke ha noen ringblits i det hele tatt. Min vurdering er at den absolutt er verdt det Japan Foto forlanger for den, spesielt tatt i betraktning hvor mye dyrere alternativene fra Canon er (selv om de er bedre).

Men forvent ikke all verden av byggkvalitet, dette er litt "plastic fantastic". Men er du forsiktig med den så spiller jo ikke det noen større rolle, dette er vel uansett noe som bare blir brukt under litt spesiell macro fotografering. I motsatt fall så ville jeg vurdert alternativer fra Canon.

Edit: Denne ringblitsen er forøvrig produsert av Suntax men selges under en hel masse forskjellige merkenavn av en masse forskjellige selgere til veldig ulike priser. Jeg kjøpte min for en tid tilbake av denne selgeren på eBay, den selgeren var forøvrig produsenten selv men de har vært veldig lite aktive på eBay i ettertid og har pr i dag ingen ting listet for salg. Ser også nå at jeg betalte litt over halvparten av det Japan Foto forlanger, og ikke under halvparten som jeg feilaktig skriver ovenfor.

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...