T.O.E Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Jeg ser dårligt hva som står på tavla i klasserommet, så jeg trenger et par briller. Men jeg har bare tenkt til å bruke dem i timen, så vil ikke kjøpe noe dyrt noe. Jeg vet de selger billige briller for 50 kr og sånt på dagligvarebutikker, men er det skadelig å bruke i lengden? Er det i hele tatt skadelig å bruke briller som ikke er lagd for deg? For jeg vil jo ikke få verre syn av noen billige briller, men jeg skal jo bare bruke dem i timen så.... Så noen tips på å finne noen briller som er egnet for meg, for en rimlig pris? takker Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 ØYE LEGE, captain obvious saves the day! Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du behøver ikke en øyelege , men en optiker. Gå innom en optiker ("Brillebutikk") og si at du vil ha en synstest. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kanskje du skal sette deg nærmere tavla, også. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Du behøver ikke en øyelege , men en optiker. Gå innom en optiker ("Brillebutikk") og si at du vil ha en synstest. Jeg har vært hos en optiker resultatet husker jeg ikke i hue, men hvor går jeg derifra? Brillene de selger der koster jo balle mye... Noe billig og enkel til bare bruk i timen! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Besøk nærmeste specsavers med infoen du fikk av optiker og spørr om de billigste brillene de har. Edit: Skal nevnes at jeg også er nærsynt og begynte med linser på heltid da det skapte problemer da jeg skulle ta mopedlappen for noen år siden. Det anbefales uten tvil, en kjenner igjen folk på annet enn kroppsholdning og farger på klær Endret 19. oktober 2009 av Sink Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Du behøver ikke en øyelege , men en optiker. Gå innom en optiker ("Brillebutikk") og si at du vil ha en synstest. Jeg har vært hos en optiker resultatet husker jeg ikke i hue, men hvor går jeg derifra? Brillene de selger der koster jo balle mye... Noe billig og enkel til bare bruk i timen! Har du oppskrevet resultatet fra synsprøven? Det er jo mange steder som selger slike billigbriller. Ta en tur innom ett slik sted å prøv ivei. Et problem med billigbriller fra reol er derimot at begge brilleglassene er like. Så hvis du har forskjell mellom øynene er ikke dette helt optimalt. Men det kommer selvsagt av HVOR stor forskjellen er. Et annet problem er hvis du har astigmatismus (hornhinneskjevhet), dette kan "reolbriller" heller ikke korrigere, ettersom dette må korrigeres individuellt. Men som sagt, hvis du ikke vil betale for tilpassede briller fra optiker, er det vel bare en mulighet igjen. ps: en optiker der jeg bor hadde et tilbud om at man kunne prøve ut gratis linser en periode. Kanskje finnes det slike snille (smarte) optikere enda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå