bjorges Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei. Er det noen som har tomkassetter i plast, eller ubrukte i metall, som ikke er i bruk lengre, så er jeg interessert i det. Jeg tenker på slike man kan rulle 35mm film på selv, AP filmkassetter hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg vet det finnes i plast som kan gjenbrukes flere ganger, og i metall som kan gjenbrukes dersom man er veldig forsiktig med å åpne dem. Ta kontakt hvis du vil bli kvitt de du eventuelt har Lenke til kommentar
Adelsmannen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har dessverre ingen. Bruker lite 35mm film. Men du kan kjøpe rimelig her: http://www.fotoimport.com/shop/ Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har dessverre ingen. Bruker lite 35mm film. Men du kan kjøpe rimelig her: http://www.fotoimport.com/shop/ Takk for svar og tips. Dessverre var de ikke veldig rimelige, og hadde heller ingenting inne Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Efke og Adox sine filmer kommer i kassetter som er enkle å åpne uten at de blir skadet, og kan således gjenbrukes lett. FRancis Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Du tenker på tomme slike som dette? Bare stikk innom nermeste fotoforretning og spør om de har noen liggende i bosset. Eventuelt om de kunne samle opp noen til deg. På jobb (Elite Foto) går de bare rett i bosset uansett. På gamlejobben min kasta vi en hel bossekk med slike da det ble pussa opp for et par år tilbake. Vi hadde samla opp i et utstillingsmonter ved kassa. De blir ikke åpna, men filmen blir trekt ut med en uttrekstape, så filmboksene forblir uskadd. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Saken er at det er vanskelig å åpne/lukke slike kassetter uten å skade dem. Francis Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Saken er at det er vanskelig å åpne/lukke slike kassetter uten å skade dem. Francis I fotobutiker så blir ikke disse åpna, men filmen trekes ut med en sånn her snerten sak. Filmboksen forblir uskadd, og kutta i fremkallingsmaskina. Det vil stort sett være en liten flik igjen stikkende ut av boksa, som man kan skjøte på egen film. Regner med det er formålet til trådstarter. Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Filmboksen forblir uskadd, og kutta i fremkallingsmaskina. Det vil stort sett være en liten flik igjen stikkende ut av boksa, som man kan skjøte på egen film. Regner med det er formålet til trådstarter. Nja, bare delvis korrekt Tanken var ikke å bruke til film, og utgangspunktet var å kunne åpne boksen og erstatte filmen for deretter å lukke boksen. Har prøvd å åpne ordinære bokser, som vist på bildet over i tråden, og det går forsåvidt for "engangsbruk" selv om de av og til ødelegges, men for repeterende bruk ønsket jeg å få tak i de som kan åpnes ved å "skru" lokket av. Så hvis noen har, og ikke bruker dem lengre så er det bare å si i fra. (denne tråden burde kanskje vært lagt i digital-tråden ) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Tanken var ikke å bruke til film, og utgangspunktet var å kunne åpne boksen og erstatte filmen for deretter å lukke boksen. Huh? Francis Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Tanken var ikke å bruke til film, og utgangspunktet var å kunne åpne boksen og erstatte filmen for deretter å lukke boksen. Huh? Francis Prosjekt som ikke har noe med foto å gjøre, men som kan benytte remedier derfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå