1234567890qwertyuio Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kan en under 16 år brygge øl eller vin, og drikke det helt lovlig? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 En person under 18 år kan helt fint brygge selv, men han får ikke kjøpt ingrediensene, jf alkoholforskriften kapittel 16. I den definisjonen omhandler skjenking kun situasjoner hvor det er en bevillingshaver i bildet? Altså en vanlig skjenkebevilling? Betyr det at jeg som privatperson ikke kan dømmes for skjenking av mindreårige? Det var jeg ganske sikker på jeg kunne.. En privatperson vil på nærmere vilkår kunne tas for brudd på § 1-5 første eller annet ledd ("salg, skjenking, eller utlevering" til mindreårig) eller § 8-8 (kjøp på vegne av mindreårig). Lenke til kommentar
bossumm Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 En person under 18 år kan helt fint brygge selv, men han får ikke kjøpt ingrediensene, jf alkoholforskriften kapittel 16. Hæ, de bak kassa kan jo ikke akuratt reagere på at noen kjøper gjær, malt ekstakt, homle, o.s.v Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Du leste forskriften jeg linket til? Varer som nevnt i § 16-1 kan ikke selges til mindreårige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå