Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bildeler på ebay?

Anbefalte innlegg

Er blandt annet på jakt etter nye lykter til min 99 modell Honda Accord, og har sett at disse koster langt under tusenlappen for et sett på ebay, mens BS-bildeler f.eks skal ha 3200 for et sett lykter.

Det jeg lurer litt på er med hensyn til lovlighet,sikkerhet og kvalitet osv. Kunne tenke meg et sett med Angeleyes som lyser tilstrekkelig opp og som i tilleg er lovlige og av nogenlunde bra kvalitet. Synns det blir litt mye å legge 3200 kr bare i frontlykter til bilen, og lurer derfor på om noen har erfaringer med gode/dårlige merker som er rimelige. Trenger ikke nødvendigvis være på Ebay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullshit-Bildeler er vel egentlig bare å styre unna ;)

Ellers tror jeg ikke det er noe særlig dårligere kvalitet på rimeligere lykter fra eBay. Se an litt på feedback, pris og salgsannonse. Folk på eBay er jo generelt svært opptatt av å gjøre kundene fornøyde.

Du slipper toll på bildeler, men må vel betale moms? Kjøpte et sett med OEM-dørlister fra Taiwan (via eBay) som kostet 1200kr. Måtte ikke betale noe mer enn det jeg gjorde til Mr. Chen.

Lenke til kommentar

Ang å køpe lykter på ebay, så lengde de er enten ECE,DOT eller SAE godkjent så kan de benyttes i norge, dette gjeller faktisk nå også hovedlyktene. Men pass på når du skal kjøpe hovedlykter så må disse gi det rette lysbildet, er de symetrisk så spiller det ingen rolle men er de asymetrisk så må "knekken" være på høyre side. Har handlet mye på ebay å så lenge du sjekker opp selgeren før du kjøper så er det skjelden eller aldri at du får problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...