Gå til innhold

Nokia E55 (S60v3) T9 som ikke lærer!


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Holder på å bli gal av å skrive på min Nokia E55, jeg tenkte at ettersom det kun var 2 bokstaver per knapp ville ordboka fungere bedre ettersom den har mindre å velge i, den gang ei. Den har helt idiotiske forslag på en rekke helt vanlige ord.

 

"-er" endinger blir nesten alltid -ee, og må dermed endres til er. Ordet "ut" blir først "it" så "u2" før det blir ut, skriver jeg det 2 ganger i samme melding så husker den at det er ut jeg vil skrive, men lukker jeg den er det tilbake til samme. Det er veldig skuffende, og jeg kan ramse en serie med eksempler bare fra toppen av hodet.. Spørsmålet er vel egentlig om det er noe som lar seg fikse? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Nei, det ligger ikke ny SW tilgjengelig fra Nokia.

 

"pp" istedenfor "på". "aeg" og "arg" før "seg". "cu" istendefor "vi" og "arr" og "are" foran "ser" Og for å nevne dette med -ee endinger. "husker" blir til "huskee", selv om husker også ligger lagret.

 

En annen svært irriterende ting er at dersom man f.eks skriver "cu", trykker ned til "vi", for så å legge på et komma, så blir fortsatt ordet "cu". Fantastisk iriterende. Ordet man endrer til setter seg kun dersom neste tastetrykk er navigasjonstast fremover, eller mellomrom.

 

Håper på svar, da dette driver meg til vanvidd :p Det er faktisk så plagsomt at jeg vurderer å kalle det en mangel ihht. fkjl.

 

Takk!

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...