tor1986 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jobber som lærling nå, i IKT - Driftsfag (servicefag), og tenkte jeg skulle bygge opp kompetanse med å ta noen kurs, siden jeg kan få dette sponset. Det jeg lurer på er hva jeg burde velge av kurs, eventuelt hvilken nettside som tilbyr de beste kursene. Burde jeg gå på kurs i nettverk/systemadministrasjon, eller burde jeg prøve å lære meg litt programmering? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kommer vel ann på hva du har mest lyst til selv det Lenke til kommentar
AG Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du har lyst til å fortsette med drift så kan du jo ta datasikkerhet/nettverkssikkerhet, eventuelt databaseadministrator / databasetuning. Hadde jeg valgt hvis jeg skulle jobbet som tekniker. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Kurs som i sertifiseringer? Kommer jo ann på hva bedriften du søker hos driver med, men mtp hva jeg ville valgt (har samme fagbrev som deg): Microsoft sertifiseringer i 2008 server/exchange/osv VM-Ware sertifiseringer Cisco certified network associate sertifisering. Osv. Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Si jeg tar nettstudier ved siden av læretiden. Jeg tenkte på deltidsstudier på ecademy. Lønner det seg, eller er fagbrevet i IKT like bra. Jobber mye med servere på jobb. Sett meg ut Cisco sertifiseringer og eventuelt microsoft sertifiseringer på ecademy. Noe dere anbefaler på den siden, som kan være et fint tillegg til et fagbrev? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Kan det være en fordel å ta sertifisering i Windows 7 da dette er såpass nytt? mer et spørsmål, en et svar til deg :] Lenke til kommentar
utedo Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg vil anbefale å gå for sertifisering innen ITIL, Sharepoint, Windows Server eller noe med "Cisco" i navnet. Spesielt Sharepoint står i fet skrift på mange stillingsannonser nå for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå