Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme seg videre når man ikke greier å gi slipp på det som har vært?

Gjest Ødelagt

Anbefalte innlegg

Gjest Ødelagt

Hei

Jeg må bare skrive ned hvordan jeg har det for tiden, like greit å gjøre det her som noe annet stad ettersom jeg ikke vet hvem jeg kan prate med om dette. Det har seg så at det ble slutt mellom meg og min nåværende ex for snart en månde siden. Kan vel egentlig ikke skylde på noe annet enn megselv.

Jeg har vel hatt det ganske dårlig den siste tiden, joda, det er godt mulig jeg er ute mer enn det jeg var før, men sitter hele tiden med en fasade og tankene mine dreier seg så å si bare om henne, om oss, om hva som gikk galt, hva jeg kunne gjort annerledes, om jeg kan gjøre noe for at vi kan komme oss tilbake til hvordan det var. Jeg orker ikke så mye for tiden, spiser mye mindre, kan aldri husket å være så tynn som jeg er nå. Men orker bare ikke tanken på mat, orker egentlig ikke tanken på så mye lengre..

Nettopp sittet og sett og hørt på videoen til James Blunt - You're beautilful, og den passer bare så utrolig godt for hvordan jeg har det nå. Nei, skal ikke ta livet av meg selv, det er helt klart, men tanken på hvordan all smerten og savnet jeg sitter igjen med bare plutselig kan bli borte føles så utrolig godt.

Har fortsatt litt kontakt med henne, men føler at jeg presser henne til å prate med meg, og ettersom hun har flest guttekompiser som hun henger med ender det opp med at jeg blir sjalu og spør masse spørsmål om hvor hun har vært og gjort, og jeg føler meg skikkelig dårlig pga det, jeg vil jo selvfølgelig ikke noe annet enn at hun skal ha det godt og være glad, men føler at hver gang vi prater sammen så drar jeg opp det som har vært og på en måte prøver å få hun til å vurdere å ta meg tilbake.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg greier bare ikke å slutte å tenke på det. Greier ikke å skrive mer, er så mye som surrer rundt i hodet men er så vanskelig å få orden på alt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_TS_*

Hun blir 21 om 9 dager, jeg 20 om 12 dager.. Var sammen i 3 1/2 månde, bodde sammen i 1 1/2.. Var vel en enighet om å gjøre det slutt, for det ødela oss begge to av å gå som vi gjorde.. Om hun vil ha meg tilbake vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Da må jeg få lov til å spørre hva det var som gjorde at dere flyttet sammen etter 2 måneder? Og i så ung alder? Hvis det ikke er håp om at dere finner sammen igjen, bør du komme deg videre ganske fort. Ingen av dere er tjent med å gå rundt i det uvisse. Ta en prat med denne dama og framtidsutsiktene og hva du ønsker. Forklar henne din situasjon og la hun forklare sin situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Ettersom det er en 3 timers biltur mellom oss og begge to ikke syntes det var ok med å se hverandre i helgene ble det til at vi flyttet sammen. Før det brukte vi hele dagen på å sitte på skype og bare prate til en av oss måtte sove.

Vet at jeg må komme meg videre, og enkelte dager virker det som at ting er på bedringens vei, men det svinger mye.. Jeg har sagt at jeg gjerne vil tilbake til det som har vært, og at jeg vil gjøre hva som helst for at det skal skje, men hun er ikke sikker..

Lenke til kommentar

Aldri lett med et brudd, men jeg kan garantere deg at det går bare oppover herfra. :)

Er hun ikke sikker på om hun vil tilbake til sånn det var, så må du gi henne avstanden hun trenger for å kunne finne ut av det. Gi henne muligheten til å savne deg, og hvis hun står der usikker vil savnet være det som kanskje får henne til å finne ut av ting.

Så det jeg vil råde deg til er å fokusere på deg selv fremover. Bruk mye tid på venner og familie, og aldri sitt for lenge inne med tankene dine. Ikke ta for mye kontakt med henne, og la henne få plassen til å tenke litt. Det siste du vil gjøre i denne situasjonen er å ta for mye kontakt, så hun ender opp med å bli lei deg.

Men uansett hva som skjer, så er det viktig å innse at dette ikke er verdens ende. :) Verden går videre, og uansett om dere aldri sees igjen, eller ender opp med å gifte dere, så har du en spennende fremtid i møte.

Hold hodet oppe, og se fremover. Jeg skal garantere deg at det blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Jeg vet at jeg burde gi henne rom til å tenke i og hvis jeg noen sinne skulle få henne tilbake så måtte hun nok savne meg ja.. Men saken er den at det er ikke akkurat det som har skjedd, vi har nesten hatt kontakt daglig og det er vel jeg som har initiert til kontakt så å si alle gangene. Er bare det at vi begge har hatt det tungt i ettertid og jeg ville bare høre at hun hadde det bra, og det har vel gått såppas langt at hun sansynelig er mer lei meg nå enn noen sinne.

Men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal komme meg videre, er jo ute men kamerater osv. Men har alltid vært den stille personen og sier ikke så mye, sitter bare å tenker. Har også prøvd å se på damer, men det funker bare ikke. Begynner bare å sammenligne de med hu og ser bare at hun er så mye bedre..

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Sorgen etter et brudd varierer i lengde, men det er bare 1mnd siden det ble slutt, så naturligvis er det noe som henger igjen.

Eneste du kan gjøre er å fortsette å holde deg selv i aktivitet for å korte ned tiden. Når du sitter inne og tenker, og hører på James Blunt så gjør du desverre ikke noe annet enn å forlenge prosessen. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...