Isbilen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er snakk om gradsforskjeller. Du er ikke en fanboy bare fordi du foretrekker et av alternativene. Men hvis du føler behov for å forsvare et produkt, begynner du å nærme deg noe. Et produkt trenger ikke forsvar, det er det samme uansett. Det fanboyen er ute etter å forsvare er vel heller valget sitt, og hans overdrevne følelse av å defineres av det. "Jeg er en PS3-eier", vil han kanskje si, som om det betydde noe. Det er bare fanboyen som tar seg nær av kritikk av produktet han har et litt vel personlig forhold til. Problemet er at fanboys gjerne har litt vanskelig for å skjønne at verdensbildet deres interesserer andre folk midt på ryggen. Når jeg sier at 360-en bråker for mye, er det faktisk ikke noe jeg gjør for å stille spørsmål ved fanboyens karakter. Men gud, så sinna han blir. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Begrepet "fanboy" er skikkelig oppskrytt. Sålenge det finnes to(eller flere) produkter som gjør nesten akkurat det samme, vil mennesker alltid finne seg en favoritt. Ingen skal komme å fortelle meg at de ikke har en favorittplattform. Folk må jo få lov til å forsvare det produktet som de mener er best. Mener jeg at Playstation 3 er best, får jeg da ikke leve i min vesle sannhetsboble uten at jeg blir bombardert med påstander om min trangsynthet og alt jeg går glipp av på grunn av min merkelojalitet? Foretrekninger er en ting, man kan foretrekke noe. Men når man blunt påstår at ene er bedre basert på påstander uten rot i virkeligheten, da er man tilnærmet fanboy. I tilegg når man ikke vil innse negative sider ved den enheten man foretrekker og bastant - både direkte og indirekte - påstår at den konsollen man har ikke har noen feil. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er snakk om gradsforskjeller. Du er ikke en fanboy bare fordi du foretrekker et av alternativene. Men hvis du føler behov for å forsvare et produkt, begynner du å nærme deg noe. Et produkt trenger ikke forsvar, det er det samme uansett. Det fanboyen er ute etter å forsvare er vel heller valget sitt, og hans overdrevne følelse av å defineres av det. "Jeg er en PS3-eier", vil han kanskje si, som om det betydde noe. Det er bare fanboyen som tar seg nær av kritikk av produktet han har et litt vel personlig forhold til. Problemet er at fanboys gjerne har litt vanskelig for å skjønne at verdensbildet deres interesserer andre folk midt på ryggen. Når jeg sier at 360-en bråker for mye, er det faktisk ikke noe jeg gjør for å stille spørsmål ved fanboyens karakter. Men gud, så sinna han blir. Veldig gode og saklige poeng. I tilegg vil jeg si at det virker som ordet fanboy blir misbrukt i den grad at terskelen for å si det er for lav. Det deles ut fanboystempler over en lav sko på slike forum veldig ofte. Det har blitt et skjellsord, og de som bruker det ordet ofte burde nok se seg selv litt i speilet. Men som isbilen sa; det handler om å forsvare sitt eget valg og dermed hevde sitt ego i håp om å få litt bekreftelse for at man har tatt et bra valg. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Er ganske sikker på at en x360 fanboy ikke river løs med bannord og går i fult defensive mode uten at du nevner ps3 i samme slengen. noe ala "At du gidder xbox360, den bråker mye mer enn ps3" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Forskjellen på en rein fanboy og en vanlig person er bare at fanboyen ikke klarer å skjønne at noen liker noe annet enn ham selv, og går i vei med LANGE manifester og rants (ispedd masse bannskap) om hvorfor "hans" produkt er bedre og hvorfor alle andre er retarderte idioter. F.eks. sender hatmail til anmeldere der de truer med å "si fra til utvikleren så de aldri får anmelde spill mere"..det er en helt merkelig virkelighetsoppfatning, der de nærmest tror utvikleren er Gud og vil straffe alle som snakker negativt. Mens en vanlig person trenger ikke være "fanboy" selv om han foretrekker Pioneer foran NAD, han ser poenget med at begge eksisterer og at de virker innenfor forskjellige områder, og godtar at en kompis har NAD selv om han har Pioneer-forsterker. Endret 26. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg synes fortsatt det er komisk at folk tilsynelatende fortsatt er provosert over karakteren Killzone 2 fikk. Det er ikke få ganger jeg har fyrt opp Killzone 2 for å spille noen timer sammenhengende, i et desperat forsøk på å få meg til å like spillet, konklusjonen er fortsatt at gamer.no hadde 100% rett Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Meninger, meninger og atter meninger. For meg var Killzone 2 et herlig spill. Liker du det ikke, så er det ingen vits å tvinge deg selv til å like det. Men hvis det var siktingen du var misfornøyd med er den oppdatert forlengst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå