Gå til innhold

Mitt første surroundannlegg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å kjøpe meg et nytt Surroundannlegg. Jeg har PS3, og kommer til å bruke den som mediesenter opp mot forsterker og TV. Skal brukes på et ca 17 kvm stort rom, der avstand fra godstol og sofa til tv er omlag 3m. Først tenkte jeg et billig oppsett med reciever/høytalerpakke til 3-5000 hos NetOnNet, men etterhvert som funksjonaliteten til de kvassere oppsettene åpenbarer seg øker jo prisen.

Jeg har forstått det slik at forsterkeren er hjertet i ethvert surroundannlegg, og jeg har derfor satset litt på det.

Jeg har sett meg ut følgende oppsett:

- Onkyo TX-SR607 7.2 Reciever

- Harman/Kardon HKTS 11 Høytalerpakke

Jeg synes denne kombinasjonen virker å gi meg et fremtidsretted oppsett med en forsterker som støtter 7.2 (Ikke at jeg kommer til å plusse på enda en sub med det første), og en god Pris/Ytelse. Jeg var veldig nære å kjøpe Harman Kardon pakketilbudet til netshop forrige uke med nevnte høytalerpakke pluss AVR 255 Reciver, men kanskje litt for law RMS watt-styrke samt "kun" 3 hdmi inn gjorde at jeg drøyde det litt.

Jeg har også fått anbefalt en Denon AVR-1910 Reciever, men denne er litt opp i pris igjen. Jeg har vurdert å ta meg en tur til Hifiklubben og høre litt, men siden jeg ikke har stort å sammenligne med vet jeg ikke om det hjelper stort.

Jeg er altså på utkikk etter en rimelig pakke som gir god/pris ytelse, men samtidig med et fremtidsrettet oppsett. Det jeg har nevnt over støtter 7.1, slik at jeg kan oppgradere med f.eks. to gulvstående fronthøytalere hvis jeg vil ha mer kraft siden. Hvis det er noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre dette billigere, så hører jeg også gjerne på det! :)

Ett spørsmål til slutt: Dette er vesentlig bedre enn de ferdige annleggene til 2-3000 som komplett etc. selger ja? :)

Takker for alle tips

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Ett spørsmål til slutt: Dette er vesentlig bedre enn de ferdige annleggene til 2-3000 som komplett etc. selger ja? :)

Selvfølgelig er det det, min gode mann. Her snakker vi kvalitet fremfor alt, noe som betyr at "Elkjøp-anleggene" ikke har noe de skulle ha sagt. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, tregt svar herfra, men bra jobb - det ser ut som et veldig fornuftig og fremtidsrettet oppsett. Definitivt mye lyd for pengene! Som du sier kan det enkelt bygges ut og oppgraderes videre senere.

Som det sies over her er dette _definitivt_ i en annen liga enn 2-3000-kroners-plastpakkene som selges rundt omkring :)

Hører gjerne dine erfaringer i etterkant dersom du velger/valgte å gå for dette. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...