erska Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Leste artikkel om støydemping på dinside: http://www.dinside.no/page/artf/28793.shtml? Fant ut at eg ville prøva. Men kor får eg tak i platene??? Biltema har ikkje (Dei er av skumgummi/glava og er ikkje tunge nok). Har sjekka på OBS-bygg og Byggmakker, men dei hadde kun i størrelse 120x240 (asfaltplater) :sad: Nåken som veit om forhandlar? (Helst i Bergensområdet) Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Kjøp dei som er på Biltema. Det er ikkje blygummi, men så får du heller ikkje eit kabinett du må ha truck for å flytte :smile: Men du må kle kabinettet på ein annan måte med biltema-platene, dei må dekke størst mogleg innvendig areal. I motsetning til blygummien som berre gjev kabinettet ein annan eigenfrekvens så funkar biltema-platene som skjerming mot lyd. Det er jo reine galskapen å putte in plater som veg fem kilo da...kabinettet er tungt nok som det er :smile: Lenke til kommentar
erska Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-25 19:41, [LOST]Snik skrev:Kjøp dei som er på Biltema.Det er ikkje blygummi, men så får du heller ikkje eit kabinett du må ha truck for å flytte :smile: Niks. Desse platene er ikkje gode til å dempa vibrasjonar. Og kvifor skal eg flytte på kabinettet då?? Quote: Men du må kle kabinettet på ein annan måte med biltema-platene, dei må dekke størst mogleg innvendig areal. I motsetning til blygummien som berre gjev kabinettet ein annan eigenfrekvens så funkar biltema-platene som skjerming mot lyd. Blygummi vil isolera mot lyd og, men ikkje så mykje. Men det er irrelevant, fordi det meste av den lyden kjem ut gjennom viftene uansett. Quote: Det er jo reine galskapen å putte in plater som veg fem kilo da...kabinettet er tungt nok som det er :smile: Kem bryr seg?? 20 eller 25 kg....det har ingenting å sei. Så er det nåken som veit kor desse platene kan kjøpast? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Får dem på CD CARDIC. Der har de 3 alternativer: skumgummi med alu-belegg, skumgummi med plast-belegg og blygummi-matter. Vet ikke hvor de har det i Bergen, men sjekk gule sider etter bil-rekvesita, du finner sikkert flere forhandlere enn Biltema som du kan forhøre deg hos. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Dette prosjektet så jo morro ut! Lurer på om også jeg gidder å sette igang med dette.. :smile: Lenke til kommentar
jstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Trur dei har det paa den bil-butikken som ligg over fegen fra storsenteret. Kjopte "skumgummi"matter derifra, trur eg saag blymetter der og. HTH Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 mener å huske at ljudia har blygummimatter som er 1 mm tykk i forhold til de cd-cardic har som er 4 mm. en annen ting er jo å fylle kabinettet med ull, siden det er et ganske dødt materiale :razz: funker i allefall i høyttalere :smile: Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg brukte først asfalt-matter på alle større flater + opphengsdetaljene til HD. Asfaltmatter får man kjøpt på de fleste bilrekvisita-sjapper. Deretter har jeg nå begynt å klistre opp 10mm biltema-matter. (skum/alu) Dette har redusert støyen hos meg ganske mye, spes HD-støy. Men siden HD-støy, og CPU-kjølerstøyen er blitt mindre, hører jeg nå støy fra PSU. :sad: Neste prosjekt blir kabinettvifte. Her blir det Papst vifte, 79m³/time 37 dB, MEN med 25 ohm rheostat. Dette burde kunne reguleres fra "stiv kuling" til "faen, funker den ikke?" PS. Jeg ble kvitt vibrasjoner fra CPU-kjøleren ved å legge en 10mm bred strimle med asfaltplate rundt ytterkanten på vifta. _________________ Aopen HQ45 (midi) Aopen AK77ProA XP 1800 CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz) Apacer DDR 256Mb Samsung 60Gb Samsung RW MSI GF2MX400(64mb) [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-31 15:56 ] Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 23:17, clubzoda skrev:en annen ting er jo å fylle kabinettet med ull, siden det er et ganske dødt materiale :razz:funker i allefall i høyttalere :smile: Det beste tror jeg ville vært å sprøyte kabinettet fullt med sånn isolasjons-skum som eser utover og stivner. Når det har tørket skjærer man bare vekk det som har tytet ut av strømforsyning og CDrom osv. Garantert lydløs PC! :wink: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Kvifor skal man flytta på kabinettet sitt? For å dra på LAN vel! Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 19:30, SintBrus skrev:Kvifor skal man flytta på kabinettet sitt?For å dra på LAN vel! ett par kilo fra eller til kan da ikke ha så mye å si. hvis det har det, hadde kanskje S.A.T.S vært løsningen på problemet :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå