AndrèFronDrei Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Holder på å gå til innkjøp av surroundanlegg. Dette krever oppdatering på HTPC-fronten. Har en IBM ThinkCentre A 51 kjørende med XBMC (Windows). Dette har fungert kurant til SD-materiale og lyd gjennom Logitech X-230. Dette passer ikke inn i det nye systemet og jeg vil prøve å benytte meg av de ulike forkortelsene bla. Dolby har kommet opp med Saken er at jeg nå ikke har mulighet til å overføre digitale lyd- og bildesignaler til receiver. Dette kan løses på et par muligheter: - Kjøpe internt/eksternt lydkort og kjøre VGA direkte inn på TV (Langt fra optimalt) - Kjøpe skjermkort og lyd analogt parallellt med bilde over HDMI til receiver - Kjøpe skjermkort med lyd-dekoding og la lyd og bilde sendes digitalt gjennom HDMI Er klar over at de fleste nyere skjermkort kan hente lyd fra lydkort (integrert type) og legge dette over bildesignalet gjennom HDMI. Dette vil jo ikke hjelpe meg med å effektivt benytte meg av alle høyttalerene. Trenger derfor innspill på hvilke alternativer det er der ute. Kravene som da må være oppfyllt er: - Størrelse: Innvendig størrelse er begrenset - Varmeutvikling: Se over - Hardwareakselerasjon: Lyd er krav, men hadde og vært greit å ha mulighet for VDPAU eller tilsvarende Hadde satt stor pris på alle innspill Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Til alle andre: Denne tråden er veldig informativ. En god oversikt over hvilke lydformater hver av de enkelte skjermkortene kan dekode. Ut fra dette tror jeg at ATI's 4xxx serie er veien for meg å gå. Har kommet frem til et par mulige skjermkort ATI Radeon HD 4350 eller ATI Radeon HD 4550 Noen her inne som har erfaringer med de forskjellige kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå