Lars9292 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 SÅ det har seg sånn at jeg har dame i sverge og vi har blitt veldig avhengig av å snakke på telefonen. Akkurat nå så har jeg abonnementet Tele2 Union. Vilkårene for dette abonnementet: Månedsavgift 49,- Minuttpris til alle i Norge og Sverige 0,49 SMS til alle i Norge og Sverige 0,49 MMS til alle i Norge og Sverige 1,89 Startavgift 0,89 Vi ringte nesten hver dag en periode, men vi skjønte at noe måtte gjøres. så vi har redusert det til 2-3 dager i uken. vi snakker ca 60-120 min hver gang, men de fleste gangene så blir det ca 120 min. Men uansett om at minuttprisen er liten, så blir det veldig dyrt over lengden. Mine utregninger: (da har jeg gåttut ifra 120 min dagen i 3 dager uken i 1 måne) Min utregning: (i en måned) 705 kr for ringing 60 kr for sms 765 kr totalt Jeg vet at skype er en mulighet og andre lignende tjenester som kan bennytes via data, men vi vil helst snakke via mobilen. Går det an å "linke" 2 telefon numre sammen og betale en fast sum? (unskyld hvis det hørtes for domt ut) Jeg synes det blir veldig dyrt og lurte på om det finnes en billigere løsning og jeg håpet at jeg kunne få hjelp av dere. (billigere/gunstigere abonnement er det jeg håper på) Ps: Hun har et svensk abonnement. Takker for all hjelp jeg kan få. Lars Ole Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du er inne på det, men det blir fort Skype. Du trenger dog ikke bruke data. Du kan bruke det med for eksempel iPhone eller iPod Touch. http://store.apple.com/no/browse/home/shop...mily/ipod_touch For mye ringing innenlands er det en drøss av alternativer, fra "bestevenn"-tjenester, Familie-ordninger og fastpris-avtaler. Ingen av disse gjelder til utlandet, desverre, så tror i utgangspunktet du skal holde godt fast på Union-abonnementet om du ikke vil ty til Apple. Kos deg med kjærleiken. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Gi dama de et Tele2 abonnement hun kan bruke på en telefon for 100 kr eller noe. Bind de sammen med fri familje. Da koster det henne ikke noe å bli oppringt av deg, og hun trenger ikke bruke den telefonen med det abonnementet til noe annet enn å bli oppringt av deg, så da blir det kun månedsavgiften. Tror dette burde gå? Lenke til kommentar
Lars9292 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Du er inne på det, men det blir fort Skype. Du trenger dog ikke bruke data. Du kan bruke det med for eksempel iPhone eller iPod Touch. http://store.apple.com/no/browse/home/shop...mily/ipod_touch For mye ringing innenlands er det en drøss av alternativer, fra "bestevenn"-tjenester, Familie-ordninger og fastpris-avtaler. Ingen av disse gjelder til utlandet, desverre, så tror i utgangspunktet du skal holde godt fast på Union-abonnementet om du ikke vil ty til Apple. Kos deg med kjærleiken. Funker Frifamilie eller lignende i utlandet? Lenke til kommentar
Lars9292 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er bare med å komme med forslag, jeg er svært taknemmelig for det meste ;-) Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Som Matsemann skrev så er det absolutt en god løsning å investere i et eget Tele2 abonnement til henne. Med norske Tele2 abonnement koster det ikke noe ekstra å bruke telefonen i sverige. Tele2 lik pris norge sverige Det som er viktig å huske på er å sørke for at både ditt eget nummer og hennes nummer kommer på samme faktura slik at dere har Mobil Familie. Husk også at Tele2 Union ikke kan benyttes med Mobil familie og det kan derfor være en fordel å endre til feks. Champion. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Tele2 har nå endret løsningen sin her, så det er kun med Union at man har lik pris i Norge/Sverige. (Kilde: http://www.tele2.no/mobil/priser-til-utlandet.html#sweden) Derfor fungerer heller ikke mobil familie-løsningen som er foreslått. Derfor er du nødt til å ty til en løsning allà Skype, Google Talk etc for å få kuttet utgiften her. Alternativt kan du bruke fast-tlf/ip-telefoni til å ringe billigere/gratis fra fast->fast mellom Norge og Sverige, alt ettersom hvilket abonnement/leverandør du velger her. Endret 20. oktober 2009 av Geirern Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Mobil familie løsningen vil absolutt virke. Prisene til sverige det her vises til er til svenske telefoner og ikke norske telefoner som befinner seg i sverige. http://www.tele2.no/mobil/sverige.html Ring med samme, lave minuttpris til norske fast- og mobiltelefoner, uansett om du befinner deg i Norge eller Sverige. Det koster ingen ting å motta samtaler når du er i Sverige. Så dersom du har 2 telefonnummer med feks. champion og en av disse befinner seg i sverige så er det kostnadsfritt å ringe mellom disse. Lenke til kommentar
Lars9292 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Gode løsninger ;-) men har fått dama med på skype, så det blir iallefall kuttet ned litt på regningen... takker for de forslagene som har kommet og håper at det vil bli flere forslag alltid smarte løsninger å få ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå