Hallvaru Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei! kom over denne: http://www.qxl.no/pris/mobil-tele/mobiltel.../v/an579692370/ annonsen på qxl.no. Jeg har ikke fulgt så veldig med på prisene på disse. Men nå trenger jeg seriøst en ny telefon og fannt denne litt intresang. Dette er da billig? jeg er litt skeptisk til denne forskuddsbetalingen til USA da. Men ser mange positive komentarer fra kjøpere. Noen her som har testet denne fyren? Er den virkelig ekte? er den operatør sperringa ulovelig brutt? er det en risiko for min del? Kan det bli dyrt for min del om denne blir stoppa i tolla som gave? jeg ser han skriver att han sender den som det. MVH: Hallvard Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Styr unna! Er mye skriverier om denne selgeren rundt omkring, og stort sett negativt. Saken er at hun (ja, det er en tysk dame som har flyttet til USA visstnok) alltid har en "god" forklaring på de negative karakterene, så QXL sletter de negative karakterene villig. At QXL tjener gode penger på selgeren, kan jo også være en faktor. Ja, hun har en del fornøyde kunder, men i følge rapporter fra her og der på nettet (søk gjerne på Google.com etter "Yellowpages"), så er sjansen for å bli misfornøyd ganske stor. Tydelig brukte telefoner og at telefonen låses når man oppdaterer telefonen første gang (selv om den selges som ulåst) er gjengangere. Noen har også fått såkalte "kinakopier" (falske iPhones) og svaret fra selgeren var at det måtte ha vært noen på et postkontor et sted i verden som hadde byttet innholdet. Dette er jo også ting som kan oppdages etter at man har lagt inn positiv karakter på selgeren, og da er det ikke så mye å få gjort med det. Når det gjelder toll, så får de hyppigere og hyppigere stikkprøver på pakker som er merket som gave eller med lav verdi. Og blir den stoppet, må du betale moms og innkrevingsgebyr. Gave (maks 1000 kroner), eller lav verdi (maks 200 kroner), vil også føre til at om telefonen blir borte eller ødelagt på veien, så er den ikke forsikret for mer enn påsatt verdi. EDIT: For øvrig så ser det ut fra beskrivelse og bilde at dette er en den første iPhonen, bare oppgradert til nyeste OS. Altså en gammel modell. Den er ikke beskrevet som verken 3G eller 3GS, og da er det plutselig ikke så billig lenger. Endret 19. oktober 2009 av Super8 Lenke til kommentar
Hallvaru Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Styr unna! Er mye skriverier om denne selgeren rundt omkring, og stort sett negativt. Saken er at hun (ja, det er en tysk dame som har flyttet til USA visstnok) alltid har en "god" forklaring på de negative karakterene, så QXL sletter de negative karakterene villig. At QXL tjener gode penger på selgeren, kan jo også være en faktor. Ja, hun har en del fornøyde kunder, men i følge rapporter fra her og der på nettet (søk gjerne på Google.com etter "Yellowpages"), så er sjansen for å bli misfornøyd ganske stor. Tydelig brukte telefoner og at telefonen låses når man oppdaterer telefonen første gang (selv om den selges som ulåst) er gjengangere. Noen har også fått såkalte "kinakopier" (falske iPhones) og svaret fra selgeren var at det måtte ha vært noen på et postkontor et sted i verden som hadde byttet innholdet. Dette er jo også ting som kan oppdages etter at man har lagt inn positiv karakter på selgeren, og da er det ikke så mye å få gjort med det. Når det gjelder toll, så får de hyppigere og hyppigere stikkprøver på pakker som er merket som gave eller med lav verdi. Og blir den stoppet, må du betale moms og innkrevingsgebyr. Gave (maks 1000 kroner), eller lav verdi (maks 200 kroner), vil også føre til at om telefonen blir borte eller ødelagt på veien, så er den ikke forsikret for mer enn påsatt verdi. EDIT: For øvrig så ser det ut fra beskrivelse og bilde at dette er en den første iPhonen, bare oppgradert til nyeste OS. Altså en gammel modell. Den er ikke beskrevet som verken 3G eller 3GS, og da er det plutselig ikke så billig lenger. Takker for ett godt utfyllt svar Da tror jeg att jeg rett og slett følger rådet ditt og styrer unna denne dama domt att folk driver slik..thats life.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ta i tillegg med et lite regnestykke her: Kjøp nå er angitt til 2200,- så kommer frakt på 699,-(!) Dette blir til sammen 2900,- Blir den stoppet i tollen så må du betale moms og forenklet tollgebyr i tillegg. Summa summarum 3720,- Hvis du klikker her så skal du finne en iPhone 3G hos Telekiosken til 3338,- inklusive binding. Du behøver jo ikke å bruke det abonnementet du får med telefonen hvis du ikke vil. Det er bare å la SIMen ligge i en skuff og betale regningene i ett år før du sier det opp... Ufattelig mange som lurer seg selv til å kjøpe billige ting dyrt fra utlandet. -KJ Lenke til kommentar
Hallvaru Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Ta i tillegg med et lite regnestykke her: Kjøp nå er angitt til 2200,- så kommer frakt på 699,-(!) Dette blir til sammen 2900,- Blir den stoppet i tollen så må du betale moms og forenklet tollgebyr i tillegg. Summa summarum 3720,- Hvis du klikker her så skal du finne en iPhone 3G hos Telekiosken til 3338,- inklusive binding. Du behøver jo ikke å bruke det abonnementet du får med telefonen hvis du ikke vil. Det er bare å la SIMen ligge i en skuff og betale regningene i ett år før du sier det opp... Ufattelig mange som lurer seg selv til å kjøpe billige ting dyrt fra utlandet. -KJ Men nå regna du ikke med hva det kosster å ha det simkorte liggende i en skuffe sikkert? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Jo, det var nettopp det jeg gjorde... (Se abonnementet SuperPluss, under minste totalpris første år.) -KJ Endret 19. oktober 2009 av jevel Lenke til kommentar
Hallvaru Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Jo, det var nettopp det jeg gjorde... (Se abonnementet SuperPluss, under minste totalpris første år.) -KJ men er ikke iphonen sperret til dette abonemanget det første året da? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bare til operatør, hvis den i det hele tatt er sperret. Min 3GS er ikke sperret og er kjøpt på samme måte. -KJ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Telefonen blir låst til operatør, og ikke til abonnement. Du kan få problemer med å bruke abonnement fra en annen operatør, men jeg tror, at så lenge du har kjøpt telefonen med abonnement med binding, så får du låst den opp gratis. Det er nemlig ikke lov å både låse telefonen til en operatør OG kreve abonnement med binding. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du kan få problemer med å bruke abonnement fra en annen operatør, men jeg tror, at så lenge du har kjøpt telefonen med abonnement med binding, så får du låst den opp gratis. Det er nemlig ikke lov å både låse telefonen til en operatør OG kreve abonnement med binding. Netcom lar deg ikke låse opp telefonen uten å bryte bindingen samtidig, de gjorde ihvertfall ikke det når jeg kjøpte iPhone i fjor (og det har vel ikke kommet noen ny lovgivning på dette området?) Men ja, kjøp fra Telenor, så låser de opp telefonen gratis så lenge du beholder abonnementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå