Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å skrive ei fortelling.

Anbefalte innlegg

Hei, skal levere inn ei fortelling på Torsdag, har skrevet noe, men trenger hjelp med hva jeg skal ha med videre og trenger hjelp på retting eller andre ting. Få med alt som er negativt og som bør rettest.

Jeg skal ikke sladre

Hva hadde du sakt om du fikk vite at kjæresten var utro mot deg ? 1 april en tidlig solfull onsdags morgen gikk Lars hjemmefra på vei til skolen.Han gikk ganske tidlig, fordi han tenkte at han skulle ta seg en stor sjokolade is ved nærmeste resturang. Når han nærmet seg resturang døra tørket han seg av på beina,han gikk inn i resturangen og stoppet av sjokk, det var som om han hadde fått frysninger, han bare stod der.

Det tok han sikkert 10 sekunder før han begynnte å reagere, der,rett forran øynene hans står Charlotte, kjæresten til kompisen hans med Scar og kliner. Lars brøler ut til Charlotte og Scar, ”Hva er det dere holder på med? Vent til Nicholai hører dette!” Lars sprang ut døra og Charlotte springer etter. ”Lars,vent,stopp,vær så snill å hør på meg” Lars springer videre,han svetter,han svetter utrolig mye. Han blir helt utslitt av den varme sola, så han stopper. Charlotte har klart å holde følge og sier til Lars: ”Vær så snill og ikke si noe til Nicholai,det var han som begynte og han ville ikke gi slipp,jeg ble rett og slett revet med” sa hun med en tung stemme.Lars sier til Charlottete med sint stemme: ” Så hvorfor i all verden skal jeg ikke fortelle Nicholai om dette? Han er trossalt vennen min!” Charlotte lovet at dette hadde bare skjedd en gang, så vist Lars lovet å ikke sladre skulle hun spandere is på han i et helt år! Dette var et supert tilbud som han ikke kunne takke nei til, og det var jo ikke noe gale med det at det bare hadde skjedd en gang,bare det ikke skjedde flere ganger. De tok hverandre i hånden og gikk sakte tilbake til den praktfulle resturangen. Scar hadde drat, og det var jeg ganske glad for,men kunne egentlig tenkt meg å se ansiktsuttrykket hans nå. Charlotte spanderte en stor sjokolade is på meg, hun spurte om jeg var glad nå? Sefølgelig svarte han ja,men inni seg kjente han en rar følelse som sa at det han hadde gått med på ikke var noe bra. Han sa da til Charlotte: ”Vist jeg ser dere en gang til, så vil jeg sladre til Nicholai” Charlotte svarte at det var greit,hun sa også at det aldri ville skje igjen, og at hun kunne sende han en melding om det nå.”Ja, gjør det” svarte Lars. ”Sånn,nå er den sendt.” sa hun. ”Men nå må jeg en tur på toalettet” sa Charlotte. ”Ok” svarte Lars. Hun la fra seg den glinsende mobiltelefonen på den møkkete duken med kaffe på og gikk på toalettet.Lars stolte ikke helt på henne så han tok mobiltelefonen og skjekket sendte meldinger. Været hadde forandret seg, det var nå overskyet og det begynnte å regne. Lars kunne ikke finde en melding eller noe på mobilen som var sendt til Scar.Det var da han skjønnte at Charlotte hadde løyet til han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...