Gå til innhold

Alternativ til MSN?

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært fast bruker av msn hele veien, men nå er den nye utgaven så full av ting jeg ikke liker. Jeg ønsker meg derfor noe enklere. Finnes det en msn/ WLM light? evt. et annet program. Jeg ønsker kun basisfunksjonene som tekst, ring, video, endring av farger, og uten reklame. Evt. eldre msn-versjoner som er patchet?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette handler om alternativer til programmet WLM og ikke tjenesten (der alternativer ville vært Gtalk, AIM og lignende) flytter jeg tråden til Annet om programvare.

Anbefaler forresten Pidgin som jeg stort sett har gode erfaringer med, selv om jeg har hatt litt trøbbel i det siste. Enkelt og greit uten for mye tull.

Lenke til kommentar
Nå er vel hverken Pidgin eller Trillian så veldig "light" ^^

Neei, sant det. Men du merker ikke noe til det ekstra så lenge du bare bruker msn-delen :)

Ser egentlig frem til å se om Google Wave kan erstatte MSN jeg.

Det er nok en liten stund til bølgen blir moden for det ;)

Lenke til kommentar

Kan bare svare for Pidgin, som jeg foreslo. Den brukte jeg på en gammel PC med Win98 og kun 32 MB RAM. Jeg merket ikke om Pidgin kjørte eller ikke, så jeg står fortsatt fast på at Pidgin er "lettdrevet" ja.

Lenke til kommentar

Kan bare svare for Pidgin, som jeg foreslo. Den brukte jeg på en gammel PC med Win98 og kun 32 MB RAM. Jeg merket ikke om Pidgin kjørte eller ikke, så jeg står fortsatt fast på at Pidgin er "lettdrevet" ja.

Hurra for protected mode, virtual memory, paging og og multi-threading.

Jeg stiller meg litt likegyldig i forhold til alle disse programmene. Jeg har brukt Trillian, Pidgin og MSN, og etter min erfaring funker alle sammen helt fint. Jeg har lite å klaage på med noen av dem egentlig. MSN kunne bare vært litt mindre irriterende.

Det finnes også et program som heter aMsn, det er utdatert (Aug. 2008) og det er og helt klart tregere enn Pidgin, men det er også et alternativ :) Funker fint, og det er kun en MSN klient.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...