Chris_lox Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Har hatt en HP Pavilion 6753eo en god stund nå og hatt litt problemer med den. Består i av skjermen kan for eksempel gå i svart, eller at hele skjermen fylles med artifacts, selv rett etter oppstart. Ofte har skjermen bare blinket svart og så har det fungert igjen, andre ganger har jeg blitt nødt til å skru av maskinen ved å holde power-knappen inne. Så er det store spørsmålet, kan en ekstra minnebrikke være skyld i disse problemene? Originalt kom maskinen med 2x1gb brikker, så byttet jeg ut den ene med en 2gb brikke. Kan dette være grunnen til alle problemene? Jeg har nå nylig byttet tilbake til 2x1gb og installert Windows 7 og har ikke hatt problemene siden. Takk for svar! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det kan nok ha noe med minne byttet å gjøre ja. Skal man bytte eller øke minnet på en maskin, bør man absolutt sette inn 2 RAM brikker av samme størrelse, merke og hastighet. Grafikk kortet ditt med 256 MB minne, etter det jeg kan finne ut, kan også bruke det vanlige minnet til maskinen, så bytte av minne kan innvirke på skjermkort og fremkalle artifacts etc. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Hmm... der sier du noe! Må prøve å bruke maskinen utover dagen. Vil tro at et program som Furmark vil skape artifacts hvis det er noen problemer? Bør jeg eventuelt kjøre cpu-burnin og furmark likt og se om det kan være varme? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ta og kjør en sjekk med http://www.memtest.org/ - la den gå iallefall en hel pass. Det den testen gjør er å fylle minnet med spesielle mønstre, og så lese de av igjen og ser om de er forandret. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Takk! For kjøre det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå