Gå til innhold

Endre rekkefølge på Ribbons?

lockdog

Anbefalte innlegg

Spørsmål angående ribbons i Microsoft Office 2007.

På jobb har vi en Add-In som legger seg først i stede for Home.

Dette er standard ribbon, og hver gang man hopper ut av en tabell eller bilde, så kommer man tilbake til denne ribbonen.

Ved klage til IT fikk jeg svar tilbake at:

This decision has been taken on XXXX management level.

This shall be standard for all XXXX worldwide to make sure that all documents produced will be XXXX.

Problemet mitt er bare at jeg kun bruker en av funksjonene i denne add-in'en, og det veldig skjelden.

Så å fjerne den er ikke aktuellt.

Men er det noen måte å endre rekkefølge på ribbons? :)

Add-In blir oppdatert fra en server hver gang jeg starter office, så endre på den vil nok ikke være mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen innebygget måte å endre rekkefølge i Ribbon (det kommer i Office 2010 hvis jeg forstår ryktene rett).

Siden din IT-avdeling overstyrer deg på en eller annen måte, er det vanskelig å vite om du kan overstyre det igjen og hvordan. Det er fullt mulig med kunnskaper og spesialverktøy å erstatte Ribbon med en egen skreddersydd variant. Men kanskje må du gjøre det hver gang IT har bøllet med deg, og som sagt, vi kjenner ikke detaljene om hvordan det skjer.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Det stemmer at det er enkelt å endre rekkefølgen på Ribbon i 2010.

Denne saken her bør TS ikke begynne å fikse på selv. Hvorfor ikke?

Antakelig vil den bare bli resatt neste gang du logger inn. Det er godt mulig, men det skader ikke å prøve. :)

Men om ingen vet hvordan dette kan gjøres, så må jeg vel bare leve med det da :ermm:

Lenke til kommentar

Personlig så er det første gang jeg hører at en ny kategori/fane legges først på bandet. Normalt legges alle "Add-in" på en egen kategori, som heter Tillegg eller et annet navn definert av utvikler, sist på båndet.

Hvis IT-avdelingen har sagt at der er slik det skal være så blir det nok slik. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...