borgert Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Plutselig vil ikke min stasjonære PC lengre starte opp har forsøkt og kjøre recovery muligheten på maskin ifra fra kommanda Alt+ F10 , recovery starte opp for så og gå i blue screen men muligheter for hardware /software feil. har også forsøkt og kjøre recovery cd jeg har brent på en dvd plate i sin tid. Endret innstilliengen i setup til og kjøre boot fra recover - den starter opp for jobber seg helt frem til det kommer en grått bilde hvor de står please wait så forsvinner teksten og bildet blir grått uten at det skjer noe som helst mer. Forsøkt også og starte pc ved og trykk F8 for og kunne angi safe mode og alle andre alternativer, men det rebooter seg hele tiden. Håper noen har gode løsninger for denne problemstilling da jeg har mye liggende inne på spesiel område D hvor ikke alt er blitt tatt backup av . Skylder og gjøre oppmerksom på at den noen ganger starter opp helt til login bildet men i det jeg skal logge men inn kommer følgende melding : Windows -registeret gjenopprettes. En av Filene som innehold systemets registerdata måtte gjennopprettes ved bruk av en logg elle alternativ kopi. Gjennoppretting var vellykket. Trykk Ok , Da jeg har trykket ok på min bruker inkl. mitt passord får jeg samme melding opp igjen + denne . Windows produkt aktivering.et problem forhindrer Windows i å kontrollere den nøyaktige lisensen på denne maskinen. Feil kode 0: 0x800703e9. Jeg kjører en helt LOVLIG innstallasjon som er forhånsdprogrammert med all program vare/software fra leverandøre den ble levert ifra, men pc er nå over 3 år gammel og ikke lengre garantiberettighet: Er det noen muligheter for og komme inn i bios og sjekke hardware/software el slik at noe kan deaktiveres før jeg kjører maskin opp på nytt ?? Endret 19. oktober 2009 av borgert Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Skjedde dette plutseleg utan at noko spesielt vart gjort før? Kjem du deg inn i BIOS når du startar maskina? Om du kjem deg inn i BIOS, kan det vere ei redning for Windows, om ikkje recovery-partisjonen er øydelagd. Om den ikkje skulle verke, kan vi likevel greie å redde innhaldet på harddisken. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Du kommer inn i BIOS med å trykke F2 på de fleste Acer maskinene. Dette gjør du når maskinen starter og du har Acer logoen på skjermen. Vær rask, du har ikke så lang tid å gjøre det på. Du kan ikke gjøre noe med software i BIOS, mulig det er noen steder du kan deaktivere noe av hardwaren, f. eks. CD drevet, USB porter og slikt. Ellers så kan det tyde på at er en feil på hardwaren din som gjør at maskinen ikke vil starte skikkelig. Kan være hard disken, USB porter eller kontroller på hovedkort etc. Ikke lett å si. Vil du hente ut data før du prøver å ordne PCen, kan du prøve GetDataBack som er et bra program for å redde viktige filer. Det er et betal program, men absolutt verd pengene når det gjelder å redde filer du vil ha tak i. Endret 20. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
borgert Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Takk for svar så langt, men har forsøkt og trykke F2 tasten men det skjer desverre ikke noe, valgene som vises under acer logo oppkjøringen er trykk del tasten for og komme inn i setup og F12 tasten for og velge boot tasten. Er ikke så erfaren men kan det være lurt og åpne opp den stasjonære maskinen og koble ut hardisker etc for så og bare sette dem inn igjen, kan det ha noen effekt ? Programmet som du henviser til er jo fullt mulig og ta i bruk for og hente ut data, men vil jo gjerne ha maskinen opp og gå igjen. Denne feilen skjedde etter å ha brukt internet explorer og innom diverse aviser, så ble den avsluttet på normal måte og starte opp igjen neste dag. Forsøkte nå idag igjen og starte recovery kjøring med funksjonstasten alt+F12 og den starter som normalt til følgende blått skjermbildet viser følgende feil melding . acpi.sys - PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA Check to make sure any new hardware or software i properly installed. og så videre. Technical information. acpi.sys - Adress F73C40BD base at F739D000, Datestamp 42435c81. Endret 20. oktober 2009 av borgert Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Okay, da er vi litt lengre. acpi.sys har med ACPI (Advanced Configuartion and Power Interface) å gjøre, altså strømstyringen av PCen, når den skal gå i hvilemodus etc. Du kan eventuelt gå inn i BIOS og prøve å deaktivere ACPI, men jeg begynner å tro at du har problemer med en minne brikke (RAM). Har du 2 eller flere minne brikker, åpne maskinen og ta ut minne brikker og la kun en minne brikke stå i. Prøv så å starte maskinen igjen. Skjer det samme, bytt minne brikke. Mulig dette hjelper. Endret 20. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
borgert Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei da endte det med og ta bort den ene av 2 rambrikker som hver er på 1 gb. Forsøkte først nr 2 uten hell så fjernet jeg nr. 1 og forsøkte på nytt og starte recovery med funksjonstasten alt + f10 og jammen gjorde det susen. Nå er jeg kommet så langt at jeg har registrert alle brukere på nytt, og det jeg hadde av bilder er ikke gått tapt siden dette lå på stasjon D:. Men hva gjør jeg med den rambrikken jeg nå har fjernet - tror du at den kan settes inn igjen i maskinen, eller bare gå og kjøpe en ny en . Maskinen arbeider vel greit for en periode men et minne på 1 gb istedet for 2 :!: Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Du bør ikke sette inn den RAM brikken som forårsaket problemet ditt. Det beste du kan gjøre er få ta i ny RAM brikke, eventuelt kjøpe et sett på 2x1 GB minne som er like de du har i maskinen nå. Bare husk at minne brikkene bør ha samme hastighet som de gamle, f. eks 2 GB DDR2 800MHz. Dette finner du i instruksjonsboken hvis du har den. Men som sagt, ikke sett inn den du tok ut sist etter som det mest sannsynligvis er feil på den. Endret 20. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
borgert Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Takk for kjempegod hjelp, og jeg skal med det første avgårde og kjøpe ny rambrikke(er) Kan jeg bare kjøpe meg 1 stk 2 gb rambrikke av samme type eller bør jeg kjøpe 2 stk av 1 gb som stod i. Er det noen forskjell her ?? Endret 20. oktober 2009 av borgert Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Aspire E360 støtter opp til 4 GB minne med 1 GB brikke i hvert spor så du kan dessverre ikke kjøpe 1 stk 2 GB brikke. Du må satse på 1 GB brikker. Komplett har 2 x 1 GB Corsair brikker for 549 kr, men du kan sikkert finne noe billigere andre steder. Hvis du lurer, så bruker Aspire E360 DDR PC3200 (400 MHz) minne brikker. By the way, bare hyggelig å hjelpe, det beste var at du fikk maskinen i gang igjen. Endret 20. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
borgert Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 OK, TAKK FOR SVAR DA FØLGER JEG DITT RÅD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå