VTI Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei, folkens! Har en Windows XP. Ikke akkuratt den beste innholdet av deler, men en grei pc til kun bruk av internett og e-post . Men problemet er at når jeg skulle starte PCen igjen så var det akkuratt som den var raskere enn før og etter velkomstskjermen (Har slått av passordbeskyttet innlogging) dukket skrivebordet opp og etter ca 5 sekunder forsvant alt igjen uten noen som helst grunn... Så startet den på nytt. Slik holdt den på til jeg bare måtte slå den av. Noen ideer om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Skinkestek Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er det noen andre som har vært på pc'en i det siste? Har du kun slått av passordet for brukeren, ikke noe annet som kan ha gjort det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er nok blitt en feil i brukerprofilen. Løs dette ved å starte i "safemode" , slå av auto login i registeret . Start den igjen og logg inn vha trykke "ctrl-alt-del" to ganger , og benytt den innebygde administrator accounten for å logge inn. I local user management opprett en "ny account" . Bruk denne "nye" heretter . Lenke til kommentar
VTI Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 OK. Egentlig så er det bestefaren min sin PC . Han ringte meg for noen dager siden å sa at det var noe gærnt med maskinen, så da jeg så det selv forstod jeg ingenting, og for å gjøre det enda mere komplisert var det enn venn av han som hadde brukt den sist. Men han bare nektet og sa at han kun hadde vært på nettet og surfet. Så med andre ord var jeg "ikke der det skjedde"... Lenke til kommentar
VTI Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er nok blitt en feil i brukerprofilen.Løs dette ved å starte i "safemode" , slå av auto login i registeret . Start den igjen og logg inn vha trykke "ctrl-alt-del" to ganger , og benytt den innebygde administrator accounten for å logge inn. I local user management opprett en "ny account" . Bruk denne "nye" heretter . Kommer ikke inn lenger heller nå glemte jeg å si. Kommer kun til sånn meny der jeg kan velge mellom å starte i safemode eller vanlig, men ikke engang safemode virker her Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er nok blitt en feil i brukerprofilen.Løs dette ved å starte i "safemode" , slå av auto login i registeret . Start den igjen og logg inn vha trykke "ctrl-alt-del" to ganger , og benytt den innebygde administrator accounten for å logge inn. I local user management opprett en "ny account" . Bruk denne "nye" heretter . Kommer ikke inn lenger heller nå glemte jeg å si. Kommer kun til sånn meny der jeg kan velge mellom å starte i safemode eller vanlig, men ikke engang safemode virker her Da er det nok blitt noe bootavhengige feil i registeret. Har du trykket på "last known good configuration" - som er siste håp egentlig. Lenke til kommentar
VTI Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er nok blitt en feil i brukerprofilen.Løs dette ved å starte i "safemode" , slå av auto login i registeret . Start den igjen og logg inn vha trykke "ctrl-alt-del" to ganger , og benytt den innebygde administrator accounten for å logge inn. I local user management opprett en "ny account" . Bruk denne "nye" heretter . Kommer ikke inn lenger heller nå glemte jeg å si. Kommer kun til sånn meny der jeg kan velge mellom å starte i safemode eller vanlig, men ikke engang safemode virker her Da er det nok blitt noe bootavhengige feil i registeret. Har du trykket på "last known good configuration" - som er siste håp egentlig. Nja.... Hvis det ikke funker. kan jeg i såfall dra ut harddisken for så og ta backup av den og eventuelt bare formatere PCen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå