jorgen8 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei. På lørdag var jeg så uheldig at norton programet mitt oppdaget en trojan horse. Ettersom pcen slo seg av har jeg ikke klart å komme innpå den igjen. Bare til oppstarten også blir det svartskjerm med musen i bakgrunnen. Jeg har prøvd sikkerhetsmodusene, men de virker ikke, står bare laster inn hele tiden. Jeg har muligheten til å reinstallere pcen, men det ligger mange viktige filer på pcen. Jeg har prøv diverese system test og lignende, uten resultater. Dessverre tok frustrasjonen over og jeg begynte å tukle bakpå pcen. Jeg rørte ved en rød liten knapp ved siden av hovedbryteren, med noen tall? Etter det har jeg ikkje fått pcen på i det hele tatt. Noen som vet hva jeg må gjøre? Jeg har hatt pcen i 2år og bestillte den fra dell. Noen som vet om den returneres for reparasjon? Takk:) Lenke til kommentar
VTI Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du må styre deg vet du Ikke tukle med ting bak på PCen i allefall hvis du ikka har greie på hva du gjør. Desverre har jeg litt erfaring med det som du fortalte om den røde knappen. Dette er en transformator-knapp for strømboksen. Hvis du skifter den over til et høyere nivå enn det du allerede har (tipper du har 230 V) vil da dette gå ut over strømforsyningsboksen som blir overbelastet med ampere. Altså har du med andre ord "sprengt" boksen... Sorry å måtte si det, men du vil da trenge en ny strømboks. Hva viruset angår så mener jeg at Norton i seg selv er et virus fordi den stjeler all kapasitet fra PCen din som blir til totalt trøbbel. Lenke til kommentar
jorgen8 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Ok, takk. Men strømforsyningen var ikke på da jeg rørte den. Det var da jeg tok den tilbake igjen, før jeg tok på strømmen igjen at den ikke virket lengre... Lenke til kommentar
VTI Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ok, takk. Men strømforsyningen var ikke på da jeg rørte den. Det var da jeg tok den tilbake igjen, før jeg tok på strømmen igjen at den ikke virket lengre... Har ingeting å si om du hadde boksen på eller av. Uannsett når du skifter posisjon i knappen vil det komme et lysglimt og etter det er sannsynligvis strømboksen "sprengt". Har vært ute for dette selv og tro meg det var drit Nei, tror nok en reparasjon vil være det klokeste altarnativet her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå