Croocked Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg går på VG2 El-energi på Sørumsand Videregående Skole, og tok andre års utdanning i fjor. Dermed har jeg fått fritak i enkelte fag i år. Jeg har da deriblant fått fri på Onsdager. Jeg jobber nå som elektrikker på Onsdager. Jeg spurte om hvordan lønningen skulle bli, og min sjef sa da at han skulle høre med NELFO om hvordan det skulle bli, siden bedriften er medlem i NELFO. Jeg har nå fått vite at jeg ikke har rett til lønn, siden jeg er skole elev og dermed er det en del av utdanningen, selvom jeg jobber på min fridag ifra skolen. Er dette rett eller galt? Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du er "ansatt" som en elev utplassert i en bedrift, så har du sannsynligvis ikke rett til lønn. Siden du ikke er lærling ennå så er du vel ansatt som hjelpearbeider(?) og har rett til lønn. Tror jeg.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Snakk med NELFO. Det spørs litt, om det er utplassering eller deltids jobb. Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Snakk med NELFO. Det spørs litt, om det er utplassering eller deltids jobb. Jeg har også sendt en mail til NELFO ang. dette. Det er en deltidsjobb. Jobber helt med fri vilje uten noe tvang ifra skolen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Snakk med NELFO. Det spørs litt, om det er utplassering eller deltids jobb. Jeg har også sendt en mail til NELFO ang. dette. Det er en deltidsjobb. Jobber helt med fri vilje uten noe tvang ifra skolen. Da skal du selvfølgelig ha lønn. Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Det har ordnet seg, og jeg får nå lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå